Ung kvinna sjunger solo i kör
Foto: Magnus Aronson/IKON

Delta i aktivitet

Att vara kyrka tillsammans är att uppleva och dela livet i gemenskap. Att ge och att få. I stillhet och aktivitet. Här hittar du ingångar till verksamhet för olika åldrar - och kan hitta den verksamhet som passar dig. Det finns olika verksamheter i de tre församlingarna Fässberg, Kållered och Stensjön.

Ett litet barn håller två vuxna i handen på promenaden.

Barn och familj

Nedan hittar du information om olika grupper. Svenska kyrkan Mölndal erbjuder mötesplatser för barn, unga och föräldrar.

Glada ungdomar utanför kyrka, sommarbild

Ungdom

Svenska kyrkan Mölndal har mycket verksamhet för unga med både öppna grupper, enstaka evenemang och kurser för dig som vill delta i aktiviteter före, under och efter din konfirmationstid.

Konfirmation - minnen för livet!

Varje år säger mängder med 15-åringar att konfirmationstiden är det bästa de gjort. Vi hoppas att du ska känna samma sak!

Glad präst i en grupp med vuxna

Vuxen

Vår vuxenverksamhet kretsar kring möten, gemenskap, inre och yttre hållbarhet. Hur går mina behov och vardagens krav ihop med min roll i samhället och i hela skapelsen.

Musik

Sången och musiken lyfter och berör våra hjärtan på ett alldeles särskilt sätt, ger oss delaktighet och gemenskap, skönhet och andlighet, glädje och förundran. Därför erbjuder Svenska kyrkan ett stort utbud av musikupplevelser och körer runt om i Fässberg, Kållered och Stensjön.

Jordklotet, sett från rymden.

Hållbarhetsgruppen

"Att ta ansvar för sin närmiljö är att leva ut en god skapelseteologi" (Församlingsinstruktionen för Svenska kyrkan Mölndal)

Kultur & Föreläsning

Föreläsningar och debatter, filmvisning och bibelgrupper. Kom en enstaka gång eller på alla träffar. Svenska kyrkan Mölndal och erbjuder mycket för dig som är kulturintresserad och vill lära dig något nytt!

Ideellt engagemang

Vi bygger vår kyrka tillsammans, det är ju vi som skapar den gemenskap där vi kan finna rum för såväl tro som tvivel. Som ideell medarbetare får du den hjälp, utbildning och stöd som du behöver.

Kristusikon på ett kors. Stensjöns församling.

Gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst i Fässberg, Kållered och Stensjöns församlingar! Du kan också delta digitalt i några gudstjänster. Mer information finner du på församlingarnas gudstjänstsidor och i kalendern.

En person sitter med sin mobiltelefon och dricker kaffe.

Kontakt

Vill du boka dop, bröllop eller en lokal? Har du frågor om gudstjänster, verksamhet eller medlemskap? Söker du någon särskild? Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, kyrkogårdsförvaltningen, förtroendevalda samt all personal.