Musik

Sången och musiken lyfter och berör våra hjärtan på ett alldeles särskilt sätt, ger oss delaktighet och gemenskap, skönhet och andlighet, glädje och förundran. Därför erbjuder Svenska kyrkan ett stort utbud av musikupplevelser och körer runt om i Fässberg, Kållered och Stensjön.

Musik i Fässberg

Aktuella konserter och musikaktiviteter i Fässbergs församling

Musik i Kållered

Aktuella konserter och musikaktiviteter i Kållereds församling

Musik i Stensjön

Aktuella konserter och musikaktiviteter i Stensjöns församling

Körer

Vill du sjunga i kör? Svenska kyrkan i Mölndal har körer för alla åldrar i Fässberg, Kållered och Stensjön. Sången och musiken i kyrkan erbjuder oss delaktighet och gemenskap, skönhet och andlighet, glädje och förundran.

Solljus reflekteras i en kyrkorgels pipor.

Musik i Göteborg

Nu är det enklare för dig att hitta din nästa musikupplevelse. Kyrkorna i Göteborg har en gemensam kalender med konserter och musikevenemang nära dig.

Någon filmar med mobiltelefonen en kvinna som spelar orgel.

Digitala gudstjänster Mölndal

Här hittar du länkar till gudstjänster hos Svenska kyrkan Mölndal samt andra länkar för att fira där du är.

Musiknyheter på gång i församlingarna Fässberg, Kållered och Stensjön i Mölndal.

Stensjökyrkan 50 år 17 mars

Festlig musikgudstjänst kl 18.00 i Stensjökyrkan med Jubileumskören och stråkkvartett. Dirigent Birgitta Landgren.

Lunchmusik 20 mars ABBA quiz

Fässbergs kyrka. Onsdag 20 mars kl 12.00. ABBA quiz

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Palmsöndagen 24 mars kl 10 i Stensjökyrkan. Musikalen "Det största påskÄgget" med församlingens barnkörer och musiker.

Musikgudstjänst 24 mars Dansant musik för oboe, klarinett och marimba

Musikerna Magdalena Fronczak- oboe, Beatrice Seyzeriat – klarinett, och Sofia Wik - marimba. Söndag 24 mars kl 17.00 Apelgårdens kyrka

Lunchmusik 27 mars Musik i fastetid

Fässbergs kyrka. Onsdag 27 mars kl 12.00. Musik i fastetid

Lunchmusik 3 april Klassisk datorspelsmusik

Fässbergs kyrka. Onsdag 3 april kl 12. Klassisk datorspelsmusik på akustisk gitarr

Stensjöträffen 3 april

Musikalisk livsskildring om Lydia Lithell som skrev över 300 andliga sånger och psalmer, bland annat "Jag har hört om en stad ovan molnen". Onsdag 3 april 12.00-14.00 i Stensjökyrkan, Mölndal.

En psalmbok med psalm 21, Måne och sol, uppslagen.

Ny psalmbok? 7 april kl 12.30

7 april 12.30-12:55. Efter Högmässan i Fässbergs kyrka berättar Carl Sjögren om Svenska kyrkans arbete med att ta fram nya psalmer.

Musikgudstjänst 7 april Edvin Ringkvist Band

Musikgudstjänst till förmån för "Hela människan" med Edvin Ringkvist Band. Söndag 7 april kl 18 i Stensjökyrkan.

Lunchmusik 10 april "På våren de möttes igen"

Fässbergs kyrka. Onsdag 10 april kl 12.00. "På våren de möttes igen" Lars Kristansson, Georg Kezcán.

Gospelkonsert "I Got Life"

Fässbergs kyrka söndag 14 april kl 19

Lunchmusik 17 april "Time after time"

Fässbergs kyrka. Onsdag 17 april kl 12.00. Time after time - ett program om tiden.

Fässbergs församlings Vokalensemble

Tillägnan - Konsert med Fässbergs Vokalensemble

"Tillägnan” Konsert med Fässbergs Vokalensemble. 21 april i Fässbergs kyrka kl 19.00

Musikgudstjänst 21 april Wienerkonsert

Wienerkonsert med Lerum Surte Symphonic Band. Söndag 21 april kl 17.00 Livereds kapell

Lunchmusik 24 april "Vår längtan efter vår"

Fässbergs kyrka. Onsdag 24 april kl 12.00. Vår längtan efter vår

Konsert med Mölndals Kammarkör 28 april 2024

Fira in våren. Konsert med Mölndals Kammarkör. Söndag 28 april kl 18 i Stensjökyrkan

Konsert "Vårens första dag"

Fässbergs kyrka söndag 12 maj kl 19 Musik av Laleh med Måbra-kören.

Kulturskolans vårkonsert 17 maj

Kammarmusikkonsert med kulturskolan. Fredag 17 maj kl 18 i Stensjökyrkan.

Musikgudstjänst 19 maj "Förklädd Gud"

Musikgudstjänst "Förklädd Gud" av Lars-Erik Larsson. Söndag 19 maj kl 18 i Stensjökyrkan. Ett samarbete med Stensjöns och Kållereds församlingar och kyrkokörer samt Allhelgonakyrkans kyrkokör.

Från Taube till Uggla med kören Voice

Från Taube till Uggla. Men störst av dem är kärleken. Söndag 19 maj kl 19.00.

En blandad ungdomskör sjunger i en kyrka. De håller upp sina pekfingrar.

Körprojekt "Förklädd Gud"

Körprojekt i Kållereds församling. Var med och öva in och framför "Förklädd Gud" av Lars-Erik Larsson med text av Hjalmar Gullberg. Ett samarbete med Stensjökyrkans körer och Allhelgonakyrkans körer.

En psalmbok med psalm 21, Måne och sol, uppslagen.

Ny psalmbok? 2 juni kl 12.30

7 april 12.30-12:55. 2 juni kl 12.30-12.55, Efter Högmässan i Fässbergs kyrka berättar Carl Sjögren om Svenska kyrkans arbete med att ta fram nya psalmer.

Närbild på gröna blad med vattendroppar.

I välsignan och fröjd - en folkmusikmässa

Folkmusikmässa med text av Alf Hambe och musik av Hans Kennemark. Söndag 9 juni kl 19.00.

Kontakt Musik & Körer