Två unga tjejer sitter och skrattar tillsammans.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Förälder mitt i livet

Föräldrakurs fem kvällar (två på hösten och tre på våren) och ett fördjupningsdygn (på hösten), för dig som är förälder med en tonåring i konfirmandåldern.

TILL DIG SOM ÄR FÖRÄLDER MITT I LIVET

Välkommen att anmäla dig till tre måndagskvällar och ett övernattningsdygn
på en herrgård. Vi träffas, äter tillsammans, samtalar och lyssnar på intressanta föreläsare. Tid för tankar och reflektion - och ett sätt att uppleva något
av det din tonåring upplever under sin konfirmationstid.

Förälder mitt i livet är för dig som har barn i konfirmandålder. Även du, vars ungdom inte vill anmäla sig till konfirmation, är välkommen att anmäla dig till träffarna.

”Värdefullt att ge sig själv möjlighet att stanna upp, reflektera över fasen ’förälder mitt i livet’”

En tidigare förälder mitt i livet-deltagare.

Tider höstterminen 2024

Tema: Föräldraskap, Relationer, Tro
- MÅNDAG 2 SEPTEMBER, KL. 18-20 (DROP-IN FRÅN 17.30).
- MÅNDAG 16 SEPTEMBER, KL. 18-20 (DROP-IN FRÅN 17.30).
- FREDAG 18 OKTOBER TILL LÖRDAG 19 OKTOBER ÖVERNATTNING
- MÅNDAG 11 NOVEMBER , KL. 18-20 (DROP-IN FRÅN 17.30).
 KOSTNAD: 550KR.

Anmälan och kostnad

Anmäl dig till johanna.ohman@svenskakyrkan.se senast 21 juni.

Kostnad 550 kronor.

Ledare för gruppen är Caroline Casco och Johanna Öhman.
Vid frågor, kontakta Johanna Öhman på 0738-520411,
johanna.ohman@svenskakyrkan.se

Anmälan är bindande.

KONTAKTUPPGIFTER