Glada barn sitter på mur
Foto: Marie Frändfors

Skolbarn åk F-3

Svenska kyrkan Mölndal har flera grupper i Fässberg, Kållered och Stensjön för barn i årskurs F-3. Vi leker, sjunger, fikar och tar del av Bibelns berättelser!

Söndagsskola Stensjökyrkan

Stensjökyrkan. Varje söndag kl 10, samtidigt som gudstjänsten. Ingen anmälan.

Stensjökyrkans Pojkkör 5 år - årskurs 2

Stensjökyrkan. Onsdagar kl 15.30

Stensjökyrkans Flickkör från 5 år - åk 2

Stensjökyrkan. Tisdagar 14.30-15.30

Några barn sjunger framför en mikrofon i en kyrka.

Solstrålarna Barnkör Kållered

Barnkör för F-2 (6-9 år) onsdagar 15.00 - 15.40 i Apelgårdens kyrka

Skolbarnsgrupp på kyrkogårdsvandring

Skola och kyrka - förskola och åk F-6

Svenska kyrkan samarbetar med förskolor och skolor runt om i Mölndal. Här kan du läsa mer om skolkontakter.

Ischoklad i färgade aluminiumformar, chokladbitar och annat julgodis.

Pralinerna - en barnkör 6-8 år

Fässbergs Mariagård. Tisdagar kl 16.00-16.40. Anmälan. Barnkörscafét är öppet från kl15.30-16.30.

Nektar åk 3-4

”Nektar” namnet på en grupp för barn i årskurs 3-4. Vi träffas i Fässbergs Mariagård, Pedagogen Park. Måndag 15:30-17:30. Gruppen kräver anmälan.

Barngrupp vid bord målar

KålleDax

För dig i årskurs F-2. Onsdagar kl 15.00-17.00, Apelgårdens kyrka. Anmälan.

En liten flicka med förstoringsglas sitter på gräset och studerar buketten hon just plockat.

Kyrkdetektiverna

För dig som är runt förskoleklass (5-7 år). Fässbergs kyrka onsdagar kl 15.00-16.00. Anmälan. Kom och upptäck Fässbergs kyrkas hemligheter, knasigheter och roligheter. Start 21 februari.

Karibo, åk 1-2

En grupp med Gyllene regeln i fokus för er i årskurs F-2 Torsdagar kl 15-17 träffas vi i Fässbergs Mariagård, Pedagogen Park. Det är gratis och du måste anmäla dig!

En barnkör sjunger i ett klassrum.

Barnkörer

Svenska kyrkan Mölndal har barnkörer runt om i Fässberg, Kållered och Stensjön.

Barn går balansgång på vägräcke

Skolbarn/ungdom åk 3-7

Svenska kyrkan i Mölndal har grupper runt om i Fässberg, Stensjön och Kållered för alla barn och ungdomar i årskurs 3-7.