Glada bebisar/barn lyfts upp i luften i kyrka
Foto: Marie Frändfors

Baby 0-1 år

Välkommen till Svenska kyrkan Mölndals babyrytmik och småbarnssång i Mölndal och Kållered.

Ett barn ritar med kritor på ett papper.

Ha kyrka hemma med barnen

Om inte barnen kan gå till kyrkans barngrupper, kommer kyrkan hem till dig!

Pärlan, babypsalmsång

Babypsalmsång 4-9 mån (babyrytmik) i Toltorpskyrkan, Mölndal. Onsdagar kl 10-11.30. Max 10 barn (med en vuxen). Anmäl er här.

Dop helt enkelt

Varje år genomför Svenska kyrkan Mölndal Dop - helt enkelt. Ett sätt att bli döpt, eller döpa sina barn utan att behöva bekymra sig. Se kalendern för aktuellt datum eller ring kansliet 031 761 93 00.

Boka dop på webben

Här kan du enkelt hitta en tid för dop i Fässberg, Kållered och Stensjön samt göra en bokningsförfrågan.

Babyöppet 0-1,5 år Apelgården

Apelgårdens kyrka, Knäckepilsvägen 32, Kållered. Onsdagar kl 10.00-12.00.

Fässbergs Mariagård exteriör med blommor i förgrunden

Anmälan till Påsklovsspecial på Mariagården

Nu är anmälan öppen för Påsklovsspecial den 3 april 2024 i Mariagården. Läs mer här.

Bibelutdelning i Fässbergs kyrka 24 mars

Fässbergs församlings fyraåringar erbjuds att hämta en barnbibel i Fässbergs kyrka söndag 24 mars. Gudstjänsten börjar kl 11.00. Korv med bröd och äggjakt efter dagens gudstjänst. Anmäl ditt barn till Jill Olandersson för att få bibel.

Bli bjuden på lunch

Är du mölndalsbo och vill äta en lunch med en präst, diakon, eller annan anställd i Svenska kyrkan i Fässbergs församling? Vi bjuder. Det finns inga hakar. Du behöver inte vara medlem i Svenska kyrkan. Vi försöker inte sälja in något. Vi är sugna på en trevlig lunch med dig som mölndalsbo. Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss!

Informationsmöte inför Taize 2024

Söndagen 26 maj i Fässbergs kyrka inleds med att fira Taizémässa kl. 18 och fortsätter sedan med ett informationsmöte direkt efter gudstjänsten för resenärer och vårdnadshavare.

Livets gudstjänst 24 maj Fässbergs kyrka

24 maj Livets gudstjänst med utdelning av dopduvor kl 10.00-11.00 i Fässbergs kyrka.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 14 april

Söndag 14 april 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Himlastoff med flera medverkar

Messy Church i Fågelbergskyrkan 24 mars

Söndag 24 mars 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Med musikalen "Det största PåskÄgget!"

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Palmsöndagen 24 mars kl 10 i Stensjökyrkan. Musikalen "Det största påskÄgget" med församlingens barnkörer och musiker.

Påsklov vecka 14 (1-7 april)

Detta händer under påsklovet.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 13 juni

Torsdag 13 juni kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Taco-torsdag i Fässbergs församlingshem 2 maj

Torsdag 2 maj kl 17:30-19:00 Fässbergs församlingshem. Anmälan.

Två flickor med änglar i händerna

Barn 0-6 år

Välkommen till Svenska kyrkan Mölndals öppna förskolor och andra grupper för barn 0-6 år med vuxen!

Någon sänker en bebis ner i dopfunten medan prästen håller sin hand på barnets huvud.

Dop - del i en större gemenskap

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal. Här kan du hitta lediga tider, kontakt för att boka och information om dopet.

Kontakt: