Skolbarnsgrupp på kyrkogårdsvandring

Skola och kyrka - förskola och åk F-6

Svenska kyrkan samarbetar med förskolor och skolor runt om i Mölndal. Här kan du läsa mer om skolkontakter.

Förskolan

• Julsamling/julspel
  • Påsksamling/påskspel

Årskurs F-3

• Besök i klassen (i skola eller församlingshem) som komplement till skolans undervisning i religion
  • Adventssamling

Årskurs 4-6

• Bibeläventyret GT, årskurs 4 och Bibeläventyret NT, årskurs 5 är ett ekumeniskt samarbete mellan kyrkor i Mölndal. Undervisningen sker enligt skolans läroplan.
  • Kyrkogårdsvandringar på Fässbergs kyrkogård.
  • Luther (drama) - Det är 500 år sedan Luther spikade upp teserna på kyrkporten i Wittenberg och startade Reformationen, vilket förändrade världen. Drama och workshop för årskurs 5-6 i Toltorpskyrkan.
Ett kapprum med skor utspridda på golvet.

Skola och kyrka - åk 7-9

Svenska kyrkan vill vara en resurs för högstadieskolorna runt om i Mölndal genom olika samarbeten. Här hittar du kontaktpersoner.

Glada barn sitter på mur

Skolbarn åk F-3

Svenska kyrkan Mölndal har flera grupper i Fässberg, Kållered och Stensjön för barn i årskurs F-3. Vi leker, sjunger, fikar och tar del av Bibelns berättelser!

Barn går balansgång på vägräcke

Skolbarn/ungdom åk 3-7

Svenska kyrkan i Mölndal har grupper runt om i Fässberg, Stensjön och Kållered för alla barn och ungdomar i årskurs 3-7.