Foto: Josefin Casteryd

Kompisklubben Fågelbergskyrkan

Fågelbergskyrkan. Måndagar kl 14.30-16.30 Årskurs 3-5.

Kompisklubben åk 3-5

Vi träffas måndagar kl. 14.30-16.30 i Fågelbergskyrkan (Östra Falkgatan 9).

Vi lär oss om Bibelns berättelser, äter mellanmål, leker, spelar spel och mycket mer. I gruppen lägger vi stor vikt vid att vara goda kompisar.

Det är gratis att vara med, men du måste anmäla dig.

Barnpedagog: Ulrica Kardborn 0738-520464

Anmälan till barnverksamhet i Fågelbergskyrkan, Stensjöns församling. Jag anmäler mitt barn till följande barnverksamhet.

Det är OK för mig att mitt barn finns med på bild i Svenska kyrkan Mölndals olika informationskanaler. (Webbsida/blogg/Facebook/Instagram/tryckta medier)

Kontakt vårdnadshavare

Aktuellt för barn och familj

Palmsöndagen 24 mars Musikal

Palmsöndagen 24 mars kl 10 i Stensjökyrkan. Musikalen "Det största påskÄgget" med församlingens barnkörer och musiker.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 24 mars

Söndag 24 mars 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Med musikalen "Det största PåskÄgget!"

Påsklov vecka 14 (1-7 april)

Detta händer under påsklovet.

Messy Church i Fågelbergskyrkan 14 april

Söndag 14 april 2023 kl 16 i Fågelbergskyrkan. Gudstjänst för alla åldrar, anpassad för barn. Himlastoff med flera medverkar

Informationsmöte inför Taize 2024

Söndagen 26 maj i Fässbergs kyrka inleds med att fira Taizémässa kl. 18 och fortsätter sedan med ett informationsmöte direkt efter gudstjänsten för resenärer och vårdnadshavare.

Barn går balansgång på vägräcke

Skolbarn/ungdom åk 3-7

Svenska kyrkan i Mölndal har grupper runt om i Fässberg, Stensjön och Kållered för alla barn och ungdomar i årskurs 3-7.

Konfirmander paddlar kanot.

Stensjön

I Stensjöns församling finns en stor öppenhet för att diskutera angelägna samhällsfrågor och mod att tala det som kan uppfattas som kontroversiellt. Navet i församlingslivet är högmässan klockan 10 varje söndag. Det finns också ett rikt musikliv där fler än 200 körsångare möts varje vecka i någon av de två kyrkorna, Stensjökyrkan och Fågelbergskyrkan.