Vitt kors med videkvistar i förgrunden.
Foto: Jane Vikberg

Härjedalens pastorat

Välkommen till Härjedalen! Buerie båeteme Herjedaelien gåajka!

Välkomen till Härjedalens pastorat!
Buerie båeteme Herjedaelien pastoraten gåajka!

Härjedalens pastorat omfattar Hedebygdens församling, Svegsbygdens församling, Tännäs-Ljusnedals församling samt Ytterhogdal, Överhogdal och Ängersjö församling. Här bor drygt 10 000 invånare, men under turistsäsongerna rör sig hundratusentals människor i området.

Nedan finner du länkar till våra fyra församlingar, och annan matnyttig information så som kyrkogårdsförvaltningen och Samiskt kyrkoliv!

Välkomen till oss i härliga Härjedalen!

Våra församlingar

Information från Härjedalens pastorat

Församlingsinstruktion för Härjedalens pastorat

Kontakt härjedalens pastorat

Telefon:

Postadress:
Råndalsvägen 12, 846 31 HEDE

E-postadress:
harjedalens.pastorat@svenskakyrkan.se

Fakturor via post
Härjedalens pastorat
Fack 77801827
75015 Uppsala

Fakturor via e-post
Svenska fakturor i SEK:
77801827@faktura.svenskakyrkan.se

Följ oss på facebook!

Information från Svenska kyrkan

Ring Jourhavande präst

Jourhavande präst har öppet alla kvällar kl. 21.00–06.00. Ring 112 och fråga efter Jourhavande präst.

Chatta med Jourhavande präst

Genom vår chatt når du Jourhavande präst alla kvällar kl. 20.00–24.00.

Skriv digitalt brev till Jourhavande präst

Du kan skicka ett digitalt brev till Jourhavande präst när du vill. Brevlådan är alltid öppen och du får svar inom 24 timmar.

Be en bön för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

Gå till källan

I tider när rykten snabbt sprids på nätet är det viktigt att kunna gå till källan och ta del av ursprungsinformationen. Den här sidan, som uppdateras utifrån aktualiteter, riktar sig till dig som vill ta reda på var Svenska kyrkan står i frågor där olika tolkningar eller missuppfattningar har spridits.

GDPR logga.

Dataskyddsförordningen - GDPR

Svenska kyrkan välkomnar nya dataskyddsförordningen. Respekten för varje människas integritet är en del av vår identitet som kyrka. Vi vill vårda det förtroende som du som medlem eller anställd, förtroendevald och ideell medarbetare ger oss genom att hantera dina personuppgifter på ett tryggt och säkert sätt.

Bild ovanifrån på en dator, en kaffekopp, en hand som håller i en penna och en skrivbok.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Här får du veta var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har. Du får också veta vart du ska vända dig om du har frågor kring Svenska kyrkans hantering av personuppgifter.

Vi samarbetar med Sensus

Sensus logga.
Vi samarbetar med Sensus Foto: Sensus

Genom samarbetet med studieförbundet Sensus kan vi erbjuda många olika tillfällen till att lära något nytt, att få nya upplevelser och nya gemenskaper. Sensus är en resurs i vårt församlingsarbete.