Högvålens kapell
Foto: Jane Vikberg

Tännäs-Ljusnedals församling

Vi finns i västra Härjedalen, Sveriges högst belägna landskap. Församlingen har cirka 1 500 medlemmar med en bred församlingsverksamhet. Den innefattar också Fjällkyrkan som även vänder sig till de cirka 1,2 miljoner turister som besöker vårt område varje år.

Det finns kyrkor i Funäsdalen, Ljusnedal och Tännäs. Fjällkapell i Bruksvallarna och Högvålen. Vi håller även friluftsgudstjänster ett stort antal gånger under året. Församlingsexpedition med tillhörande församlingshem ligger i Funäsdalen.

Då vi gränsar mot Norge har vi många besökare därifrån under året. Vi försöker samverka så mycket som möjligt över gränsen, både inom musik och pilgrimsverksamhet. Detta är nödvändigt för oss som glesbygdsförsamling och samtidigt utvecklande.

Alla vi som arbetar här är alltid tillgängliga för samtal i mötet. Du är välkommen att dela Din tid med oss, både med kunskap och engagemang. Alla är alltid välkomna till Tännäs-Ljusnedals församling.

Tännäs-ljusnedals församling - Kanslist Josefin Östling

Telefontider:
Måndag - onsdag  09.30-12.00
Torsdag 13.00-15.00
Fredag stängt

Öppettider på expeditionen i Funäsdalen.
Måndag och onsdag 09.00-12.00

Telefon: