Till innehållet Till undermeny

Älvdalens församling

Alla är varmt välkomna till oss! Vår församling sträcker sig över en stor yta och vi har vår fina kyrka i Älvdalens centrum, kapell i Evertsberg, Nornäs och Åsen. Kyrkogårdar finns i centrala Älvdalen, Evertsberg, Nornäs, Åsen och Ärnäs.

Mellan andetagen

Älvdalens kyrka den 31 oktober kl. 19. Mellan andetagen - Orgelspel och kyrkbänksvila Vila i kyrkbänken till ord och toner omsluten av levande ljus. Ta gärna med en kudde. Vi avslutar med varm dryck. Varmt välkommen!

Aktivitetshörnan måndagar kl. 13 - 15

För dig som är ledig på måndagseftermiddagar så finns Aktivitetshörnan, vi handarbetar, samtalar och fikar. Tillverkar babypaket till behövande mm.

Sångstund med fika, tisdagar kl. 10.30 - 11.30

Sångstund med fika i församlingshemmet. För små barn och medföljande vuxen, stimulering av rörelser via ramsor och sånger. Sopplunch serveras i direkt anslutning för 50 kr, barn äter gratis med medföljande vuxen.

Kyrkis, torsdagar kl. 9 - 12

Som öppen förskola, vi träffas och leker, pysslar, fikar och umgås. Ta med dig en vuxen och kom, vi håller till på övervåningen.

After School, onsdagar kl. 15 - 16.30

Tisdagskul byter dag och namn till After School, för dig som börjat skolan men inte högstadiet. Vi pratar, leker, pysslar och fikar. Kom när du slutar, du kan göra läxan eller bara vara. Klockan 15 så startar vi upp och börjar med att äta mellis.

Sopplunch

Tisdag kl. 11.30 -13.00 så finns det soppa, smörgås, kaffe och kaka att köpa för 50 kr i församlingshemmet Brittgården. Tillgängligt även för dig med rullator eller permobil. 24/9Morotssoppa 1/10Gulaschsoppa med köttfärs 8/10Potatis– och purjolökssoppa 15/10Ärtsoppa 22/10Svampsoppa 29/10Kycklingsoppa 5/11Grönkålssoppa med ägghalvor 12/11Morotssoppa 19/11Ärtsoppa 26/11Broccolisoppa 3/12Julgröt och skinksmörgås

Barnkören, onsdagar kl. 16.30 - 17.45

För alla barn från åk 1 - 6 , Vi sjunger blandade sånger och stilar, medverkar vid gudstjänster och åker på läger. Deltar i Lucia mm

Kyrkokör, onsdagar kl. 19 - 21

Vi är en blandad kör, sjunger fyrstämmigt, deltar i lucia, gudstjänster och konsert, åker på resa och ha kul tillsammans när vi sjunger.

MåBrakör, tisdagar kl. 13.30 - 15.30

Sånger för alla, kom umgås, prata, skratta, fika och naturligtvis sjung! Kan du spela instrument så kan du kompa! Vi ses på tisdagar.

SkapAnde, torsdagar udda veckor kl. 17.30 - 20.00

Kom och delta i SkapAnde, vi målar, ritar, skriver, samtalar eller mediterar runt ett bibelord. Ingen föranmälan behövs. 10/10, 24/10, 7/11, 21/11 och 5/12.

Välkommen till dop

VÄLKOMMEN TILL DOP

Ett litet barn har kommit till världen. Det vill vi fira tillsammans med er. Läs mer om dopet, klicka här!

Varmt välkommen!

Ladda batterierna här hos oss!

Vi har installerat 4 ladd-platser för elfordon 😊 😊 söder om Brittgården. Samtidigt som fordonet laddas kan man själv ladda upp med en kopp te eller kaffe inne i Brittgården (vardagar kl. 8-16). Välkomna!

Diakoni

Diakoni är Svenska kyrkans medmänskliga omsorg om var och en oavsett ålder, sociala förhållanden, kristen tro eller religiöst intresse. Vi erbjuder olika typer av samtal såsom stödjande samtal, själavård, sorge-samtal och terapi. Vi lotsar till rätt stöd. Ingrid El Qortobi, diakon, tel 0251-431 42 Malin Pettersson-Lindgren, diakon, tel 0251- 416 48 Lena Schröder, diakoniassistent, tel 0251-431 65

Student i Älvdalens kyrka 16 juni 2023

Foto: Åse Johansson

Musikgudstjänst i Älvdalens kyrka 5 februari 2023 Foto: Katarina Brodin

Visa hänsyn

Med hänsyn till varandra ber vi dig stanna hemma om du känner dig sjuk eller har symptom på luftvägsinfektion, så som hosta, snuva, feber, m.m

Församlingsexpeditionens öppettider:

måndag, tisdag, torsdag och fredag kl. 10.00 - 12.00.
Telefonnr: 0251-431 40

Klicka här för att komma till församlingens facebooksida!

Be en bön, tänd ett ljus

På bönewebben kan du be en bön eller tända ett ljus. Kanske för en närstående eller någon långt bort. Någon frisk eller någon sjuk. För dig själv eller för någon annan.

NEDLAGDA GRAVSTENAR

Information om nedlagda gravstenar klicka här!

SKYLTADE GRAVPLATSER

Älvdalens församling söker gravrättsinnehavare. De gravplatser som berörs är försedda med skylt. Du som vill veta mer eller om du är antecknad som gravrättsinnehavare är välkommen att kontakta församlingsexpeditionen. För mer information klicka här!

GRAVSKÖTSEL

Älvdalens församling erbjuder gravskötsel och övrig service på församlingens samtliga kyrkogårdar. För mer information klicka här!