Foto: Pexels

Samtalsstöd hos andra aktörer

I Uddevalla finns många mötesplatser för dig som behöver det. Här hittar du andra platser som du kan vända dig till för att få hjälp och stöd.

Saronhuset - Saronhuset är en ideell förening som består av åtta församlingar. Vi arbetar utifrån en kristen grund. Tillsammans vill vi verka för att ge stöd och möta människor i utsatta situationer, i ögonhöjd.

Mötesplats Dalaberg - På Mötesplatsen möts människor från hela kommunen, många hjälper till i verksamheten men de flesta kommer hit för en pratstund eller för att få hjälp med allehanda samhällsfrågor.

Musslan - Är du 7-19 år och har en mamma, pappa eller annan närstående med missbruksproblem eller psykisk sjukdom? Då kan Musslan vara något för dig!

Sjukhuskyrkans sida på NU-sjukvårdens webbplats