Café Strömmen

När vi möts som medmänniskor så händer det något, för i det sant mänskliga är Jesus mitt ibland oss. Han som har sagt: Den som tror på mig, ur hans inre ska flyta strömmar av levande vatten (Joh 7:38)

Vår bön är att Café Strömmen ska få bli en källa som det strömmar levande vatten från, till våra hjärtan och till hela vår stad. Varmt välkommen till Café Strömmen!

Meny

Här visas ett urval av vår meny. Utöver nedanstående serverar vi bland annat kakor, bullar, glass samt kalla och varma drycker.

Varm mat

Soppa 80 kr
Paj med sallad, valfri sås 90 kr
Bakpotatis med räkröra och sallad 90 kr
Pannkakor 3 eller 5 st med sylt och grädde 40/60 kr
Korv med bröd 18 kr
Lasagne 90 kr

Sallad

Räksallad 90 kr
Kycklingsallad 90 kr
Grekisk sallad 90 kr
(Välj sås: vitlök, Rhode island, curry eller mangoraja.)

Smörgåsar

Ostfralla 33 kr
Ostbaugette 39 kr
Ost och skinkfralla 35 kr
Ost och skinkbaugette 49 kr
Köttbullar och rödbetsallad 55 kr
Räkor 79 kr
Leverpastej 40 kr

Kaffe/Te 25 kr

Öppettider Café Strömmen

Mån 10.00-14.00
Tis-tor 10.00-16.00
Fre 10.00-14.30

Aktuellt på Café Strömmen

Ett barn med ansiktet målat som en katt sitter och målar vid ett bord.

Familjefika i Café Strömmen

Onsdag eftermiddag är det familjernas tid på Café Strömmen. Då erbjuds fika till familjepriser. Ojämna veckor är det lek och pyssel för både stora och små. Onsdagar 17 jan – 19 jun 2024 kl. 14.00, Café Strömmen

Mötesplats Café Strömmen

Ett café, en mötesplats för alla. Café Strömmen är Uddevalla församlings café, centralt beläget vid Hasselbacken, ett stenkast från torget. Här kan du fika, äta lunch eller köpa glass. Om vädret är bra kan du sitta i solen på vår uteservering. Måndag–fredag 8 jan – 28 jun 2024 kl. 10.00, Uddevalla

Mötesplats Café Strömmen: torsdagsaktivitet

Musik, underhållning och föreläsningar . Här kan du också fika, äta lunch eller köpa glass. Tor 4 april 2024 kl. 13.00. Gunnar Klasson, berättar om Uddevalla stad.

Närbild på någon i en trädgård som håller i färska örter. En kvinna syns suddigt i bakgrunden.

Trädgård med mening

En gemenskap för dig som inte är rädd för att få jord under naglarna. Odla tillsammans med andra! Fika och andakt. Måndagar 5 feb – aug 2024 kl. 14.00, Café Strömmen

Upptäckarcafé

På Upptäckarcafé kan du som är ungdom få prata om, och lyssna till, ämnen och frågeställningar som är relevanta i ditt liv. Och upptäcka mer om dig själv, om andra och om Gud. Nästa tillfälle: tor 28 mars, 25 april och 30 maj 2024 kl. 19.00, Café Strömmen.