Lane-Ryrs församlingshem, entrésidan
Foto: Tommy Hvitfeldt

Lane-Ryrs församlingshem

I Lane-Ryrs församlingshem samlas gammal och ung sida vid sida. Mycket av församlingens verksamhet sker i församlingshemmet, som ligger i direkt anslutning till Lane-Ryrs kyrka.

Aktuellt i Lane-Ryrs församlingshem

Fika på Kaffebönan

Mitt i vardagen ses vi för fika och goda samtal för alla. Varannan tisdag 30 jan – 7 maj 2024 kl. 11.00, Lane-Ryrs församlingshem

Församlingsresa- Dalslands kanal

Följ med på en båttur på Dalslands kanal med dess slingrande vattendrag och spännande slussningar. Under resan kan du njuta av en vacker utsikt, god mat och kaffe i härlig gemenskap. Tisdag 21 maj kl. 09.00- ca 17.00

Körer

Sjung i kör! Här presenteras alla de körer som finns i Uddevalla pastorat. Förhoppningsvis hittar du en kör som passar just dig!

Lane-Ryrs gospelkör

Lane-Ryrs Gospelkör är en blandad kör. Kören medverkar i olika gudstjänster i Lane Ryrs kyrka och i andra sammanhang. Onsdagar våren 2024 kl. 18.30, Lane-Ryrs församlingshem

Retreat i Lane-Ryr

På denna retreat får du möjlighet att vara en dag i stillhet och lyssna till ditt hjärta och till Gud. Det är ett tillfälle för dig att hinna ifatt dig själv och reflektera över vad som är viktigt i livet. Söndagar 11 feb, 28 apr och 16 jun 2024 kl. 10.00, Lane-Ryr

Sykrets

Gillar du handarbete? Att skapa tillsammans med andra är kreativt och roligt. Välkommen till sykretsen! Vi har gemenskap, andakt och fika. Varannan tisdag 23 jan – 28 maj 2024 kl. 10.00, Lane-Ryrs församlingshem

Våffelmåndag

Kom och upplev en mysfaktor i vardagen. Njut av nygräddade våfflor och träffa andra i en enkel och kravlös samvaro. Varannan mån ojämn vecka 29 jan– 3 juni 2024 15.00, Lane-Ryrs församlingshem.

Kalender i Lane-Ryrs församling

Vad skulle du vilja hitta på? Här hittar du grupper, evenemang och mötesplatser.

Boka lokal

Behöver du en lokal i samband med dop, konfirmation, begravning eller föreningsmöte? Vi erbjuder lokaler i olika storlekar för uthyrning.

Lane-Ryrs kyrka

I Lane-Ryr ligger mycket fokus på familjeverksamheten och stora barngrupper. Här finner du en naturlig samlingspunkt mitt i bygden. Här finns gudstjänster som präglas av enkelhet och där du kan vara delaktig och där musiken spelar en viktig roll.

Om Lane-Ryrs församlingshem

Lane-Ryrs församlingshem kan du boka för dop och minnesstunder. Byggnaden är från början en skola men byggdes 1968 om till församlingshem.

Vi som arbetar i Lane-Ryrs kyrka och församlingshem

Vem söker du? Här finner du kontaktuppgifter till medarbetare i Lane-Ryrs församling.