Om Lane-Ryrs församlingshem

Lane-Ryrs församlingshem kan du boka för dop och minnesstunder. Byggnaden är från början en skola men byggdes 1968 om till församlingshem.

Lane-Ryrs församlingshem ligger i direkt anslutning till Lane-Ryrs kyrka. Byggnaden är från början en skola men byggdes 1968 om till församlingshem. Församlingshemmet används av församlingen för olika arrangemang, mötesgrupper och barnverksamhet. Det kan även bokas för dopkalas eller minnesstund.

• Församlingssalen rymmer 80 personer.

Kyrkebyn 120, 451 93 Uddevalla

Tillgänglighet

Läs mer om tillgängligheten i Lane-Ryrs församlingshem i Tillgänglighetsdatabasen

Öppettider

Församlingshemmet är öppet när det genomförs verksamhet. Se kalendern för tider.

Kalender i Lane-Ryrs församling

Vad skulle du vilja hitta på? Här hittar du grupper, evenemang och mötesplatser.

Lane-Ryrs kyrka

I Lane-Ryr ligger mycket fokus på familjeverksamheten och stora barngrupper. Här finner du en naturlig samlingspunkt mitt i bygden. Här finns gudstjänster som präglas av enkelhet och där du kan vara delaktig och där musiken spelar en viktig roll.