Lugna rummet

En alldeles särskild mötesplats för dig som växer upp i en familj där någon i familjen lider av missbruk av alkohol eller andra droger. När man lever i en familj med missbruk är det lätt att känna sig ensam. I samtalsgruppen Lugna rummet får du träffa andra barn och ungdomar mellan 7 och 15 år som lever i en liknande situation som du.

En träff varje vecka, efter skolan, och pratar, läser och gör praktiska övningar för att tillsammans förstå vad missbruk innebär och prata om hur det är att leva i en sådan familj.

Lugna rummet är ett samarbete mellan Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö och Strängnäs kommuns anhörigcentrum. Det kostar inget att vara med.

Information och anmälan Mejla Anhörigcentrum lugnarummet@strangnas.se eller ring Strängnäs kommun kontaktcenter 0152-291 00. Webbsida: www.strangnas.se/lugnarummet