Foto: Royne Mercurio

Landeryds församling

En plats där livets frågor tas på allvar och där Jesus Kristus är centrum.

Här finns kontaktuppgifter till kyrkan och alla anställda.

Gudstjänster och öppettider

Här hittar du gudstjänster och öppettider i Landeryds kyrka, S:t Hans kyrka och Hackeforsgården.

Att göra i kyrkan

Här hittar du alla verksamheter och mötesplatser i Landeryds församling.

Pilgrimsvandring

Välkommen med på pilgrimsvandring i höst med Landeryds kyrka som utgångspunkt. Höstens vandring är den 5 oktober.

En kvinna läser en bibel.

Bibelsamtal om Markusevangeliet

Vad har Bibeln med mitt liv att göra? Vi utgår från den nya boken En guide till Markusevangeliet av prästen Johannes Sköldengen. Start onsdag 11 sept 18.30 i S:t Hans kyrka.

KyrkNytt

Här kan du prenumerera på och också läsa församlingens digitala nyhetsbrev.

Drop in-dop

Har du funderat på att döpa dig eller ditt barn? Välkommen till Drop in-dop i Landeryds kyrka lördagen den 16 november 13.30-16.00.

Om församlingen

Landeryds församling vill vara en gemenskapen som ger plats för människor som vill söka en tro som bär i livet.

Behöver du någon att prata med eller få stöd i tillvaron?

Kika på våra kyrkor

Landeryds församling har två kyrkor och två församlingsgårdar. Här kan du se bilder från dem. Mer informationen finns under fliken Om.