Skäggetorps församling

Välkommen till Skäggetorps församling. Vi vill vara en öppen gemenskap för alla åldrar. Där vi genom en levande dialog vill tjäna världen genom Jesus Kristus.

En kväll i gemenskap för alla åldrar!

I Skäggetorps kyrka torsdag 25 april klockan 17-19:15. Varmt välkommen!

Välkommen Linda Jonson ny kyrkomusiker till Skäggetorps församling

På söndag 17 mars så välkomnas Linda i mässan. Varmt välkommen!

Tack för din gåva till julkampanjen

Tillsammans samlade vi i Skäggetorps församling in över 17 000 kronor i kampen mot tvångsäktenskap, könsstympning och våld mot flickor. Tack för att du är med och förändrar världen!

Verksamhet för barn 6-12 år tisdagar i Skäggetorps kyrka

Visst vill du vara med och sjunga, leka, skapa, fika, drama, prata om Gud och mycket mer. Varmt välkommen till Barnkören, Voices, Miniorer och Juniorer.

Någon håller en skål med soppa.

Sopplunch onsdagar kl. 12:00

Varmt välkommen till Onsdagsmässa 11:30 och Sopplunch 12:00

Torsdagscafé, torsdagar klockan 13:00

Varmt välkommen till Skäggetorps kyrka och bokcaféet torsdagar 13:00-15:00!

Öppettider i Skäggetorps kyrka

Välkommen till Skäggetorps kyrka

Nu öppnar Matmissionen – en social matbutik i Linköping

– Det här är världens bästa affärsmodell, säger Sanna Detlefsen som är direktor på Stadsmissionen. Vi tar matöverskott och matsvinn och säljer det superbilligt till människor som lever i fattigdom. Det är en riktig win-win.

Kulturveckan i Skäggetorp

En vecka full av konserter, konst, filmkväll, föreställningar. Välkommen till Skäggetorps kulturvecka 12-19 maj.

Så blir du medlem i Svenska kyrkan

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns alltid en plats för dig.

Församlingsinstruktion

Församlingsinstruktionen berättar om verksamheten i våra församlingar i stan. Du kan läsa den här.

Framtiden bor hos oss

Nätverket "Framtiden bor hos oss" samlar distrikt och församlingar i Svenska kyrkan i mångreligiösa och mångkulturella stadsdelar. Hos oss tar det nya samhället och den nya kyrkan form.

Förskolan Pärlan

Välkommen till förskolan Pärlan. Förskolan drivs av Svenska kyrkan, Linköpings Domkyrkopastorat, Skäggetorps församling.

Kyrka för fairtrade

Hurra! Nu är vi Kyrka för Fairtrade! Svenska kyrkan i Linköping har länge arbetat med Fairtrade och nu har ansökan om certifiering som Kyrka för Fairtrade godkänts.

Nu kan du boka dop på webben

Nu kan du boka dop på webben För att underlätta för föräldrar, men även för andra som vill döpas, så blir det nu möjligt att boka dop via vår bokningskalender på webben.