Landeryds församling

En plats där livets frågor tas på allvar och där Jesus Kristus är centrum.

Prästostförsäljning

Fredagen den 22 mars 13.00-17.00 säljer prästen Johan prästost på Ica Signalen och 16.00-18.00 säljer prästen Niklas prästost på ICA Flamman till förmån för Act Svenska kyrkans fasteaktion.

Utställning – Barnens bästa bibel

I drygt två år jobbade Sören Dalevi, biskop i Karlstad och illustratören Marcus-Gunnar Pettersson tillsammans för att skapa en unik barnbibel – lekfull och på samma gång både modig och trogen originaltexterna. Den 4-24 mars visas en utställning med 19 bilder ur Barnens bästa bibel av illustratören ­Marcus-Gunnar Petterson i S:t Hans kyrka i Ekholmen.

En kvinnlig diakon sitter utomhus och samtalar med en kvinna.

Diakonimottagning

Vi har två diakoner i vår församling. De träffas i S:t Hans kyrka.

Bild på månadsblad

Månadsblad

Här finns information om vad som händer i våra kyrkor och hus under månaden. (Dubbelkolla dock gärna i kalendern nedan, i appen Kyrkguiden eller i Correns predikoturer så att du får den senaste informationen om vad som gäller.)

KyrkNytt

Här kan du prenumerera på och också läsa församlingens digitala nyhetsbrev.

TillTro våren 2024

En föredragsserie som är vissa onsdagar efter mässan kl 18.30 i S:t Hans kyrka. Aktuell information återfinns i Corren, kalendern här på webben och i appen Kyrkguiden.

Pilgrim

I många år har stigar och vägar nötts av steg genom Landeryds församling vid Stångån. Att vara pilgrim är att vara i rörelse - en vandring inåt och utåt. Att vara pilgrim är att lämna vardagen, vandra och upptäcka nya saker som vägen bjuder.  Att vara pilgrim är också att återvända eller komma hem. Det gjorde Birgitta av Vadstena på medeltiden och många andra har gjort det genom åren.

Samtal

Dela livet i grupp eller enskilt.

En korg fylld med sedlar står på ett bord.

Ge en gåva

Stor eller liten - alla behövs!

Församlingsinstruktion

Församlingsinstruktionen berättar om verksamheten i våra församlingar i stan. Du kan läsa den här.