Foto: Royne Mercurio

Om pastoratet

Jobba hos oss

Här hittar du aktuella tjänster som finns att söka i Linköping domkyrkopastorat

Ledningsgrupp

Ledningsgrupp i Linköpings Domkyrkopastorat består av domprosten, förvaltningschefen och biträdande kyrkoherde.

Församlingsinstruktion

Församlingsinstruktionen berättar om våra mål och vår verksamhet i våra församlingar i Linköping. ”För att världen ska leva” är den vision som bär församlingsinstruktionen. Du kan läsa den här.

Vårt kulturarv

Våra kyrkobyggnader är fulla av historia, men de är inga museer. Här firas regelbundet gudstjänster, och här äger viktiga händelser i människors liv rum. Kyrkobyggnaden väcker känslor. Det är viktigt att den finns där och att den vårdas. Som medlem i Svenska kyrkan är du med och bevarar kyrkobyggnaden och därmed en del av Sveriges historia.

Hållbar utveckling

Vi har bara en planet att bo på och vi måste hjälpas åt att ta hand om den.

Så blir du medlem...

Utträde

Om du inte längre vill vara medlem i Svenska kyrkan.

Visselblåsning

Välkommen till Linköpings domkyrkopastorats visselblåsarkanal.

Hantering av personuppgifter

Svenska kyrkan har i flera hundra år hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt och respektfullt sätt och det kommer vi att fortsätta göra.