Kontakta oss

Välkommen till Svenska kyrkan Helsingborg

Vår telefonväxel är öppen på vardagar mellan klockan 8:00-16:00.
Telefon 042-18 90 00

Under de tiderna har vi också möjlighet att läsa mejl på helsingborgs.pastorat@svenskakyrkan.se

Sjukhuskyrkan

Sjukhuskyrkan når du via lasarettets växel 042-406 10 00 alla dagar i veckan mellan klockan 8:00-20:00. Under sommarmånaderna juni-augusti vardagar mellan klockan 8:00-16:00.

Här kan du läsa mer om sjukhuskyrkan.

Jourhavande präst

Vid akuta händelser går det att nå jourhavande präst på akutnummer 112.

Präst, diakon, verksamheter

Kontakt med övriga funktioner eller verksamheter hittar du här nedanför.

Kyrkoherde

Här hittar du kontaktuppgifter till Kristian Lillö, kyrkoherde i Svenska kyrkan Helsingborg och Ann Mathson, kyrkoherdesekreterare.

En kvinna sitter bakom två datorskärmar vid ett skrivbord.

Pastorsexpeditionen

För ärenden som rör dop, vigsel och begravning i Svenska kyrkans ordning samt om du vill bli medlem eller avsluta ditt medlemskap.

Närbild på händer som skriver på ett tangentbord. En bit av en skärm syns också.

Församlingsexpeditionerna

För frågor som rör församlingarnas aktiviteter samt om man vill hyra någon av församlingarnas lokaler.

Ett antal färgglada spelpjäser.

Kyrkokansliet

Här finns telefonnummer till dem som arbetar inom Kyrkokansliet, bland andra, kyrkoherden, jurist, ekonomi- och löneavdelningen,hr-avdelningen, fastighetsförvaltning och kommunikatörer. Personalen står i alfabetisk ordning.

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till kyrkogårdsförvaltningens expedition, krematoriets expedition, våra begravningsplatser samt verkstad.