Våra kyrkor

I Svenska kyrkan Helsingborg finns många olika gudstjänstlokaler. Några är från medeltiden, andra betydligt nyare. Här kan du gå virtuella rundturer i var och en av dem.

Under sommaren kan det vara ändrade öppettider i kyrkorna. För att få aktuella tider och boka möjlighet att se kyrkan om den skulle vara stängd, gå in på respektive kyrkas sida där det finns kontaktuppgifter till respektive kyrkas församlingsexpedition.

Kyrkorna i Svenska kyrkan Helsingborg

Adolfsbergskyrkan
Södra Hunnetorpsvägen 47
Virtuell rundtur av Adolfsbergskyrkan

Öppettider: vid gudstjänst (se kalendariet på svenskakyrkan.se/helsingborg)

Allhelgonakyrkan,
Rååvägen 99
Virtuell rundtur av Allhelgonakyrkan

Öppettider: vardagar 9-15, helger vid gudstjänst (se kalendariet på svenskakyrkan.se/helsingborg).

Den Gode Herdens kyrka
Blåkullagatan 7
Virtuell rundtur av Den Gode Herdens kyrka

Öppettider: måndag, tisdag, torsdag, fredag 8-15, onsdag 13-16. På helgen vid gudstjänst (se kalendariet på svenskakyrkan.se/helsingborg).

Elinebergskyrkan
Elinebergsvägen 13
Virtuell rundtur av Elinebergskyrkan

Öppettider: vid gudstjänst (se kalendariet på svenskakyrkan.se/helsingborg).

Gustav Adolfs kyrka
Gustav Adolfs Torg
Virtuell rundtur av Gustav Adolfs kyrka

Öppettider: måndag 10-13, tisdag 11-15, onsdag 10-13, torsdag 11-18:30, fredag 10-14, söndag vid gudstjänst (se kalendariet på www.svenskakyrkan.se/helsingborg).

Raus kyrka
Kyrkvägen 1, Råå
Virtuell rundtur av Raus kyrka

Öppettider: vid gudstjänst (se kalendariet på www.svenskakyrkan.se/helsingborg).

S:t Andreas
Borggården, Maria park
Virtuell rundtur av S:t Andreas kyrka

S:ta Anna kyrka
Johan Banérs gata 65
Virtuell rundtur av S:ta Anna kyrka

Öppettider: vid gudstjänster och övrig verksamhet (se kalendariet på www.svenskakyrkan.se/helsingborg).

S:ta Maria kyrka
Mariatorget
Virtuell rundtur av S:ta Maria kyrka

Öppettider: mån, tors, fre 10-16, tis 10-19, ons 8-16, lör, sön 10-17.

S:t Olofskyrkan
Jönköpingsgatan 23
Virtuell rundtur av S:t Olofskyrkan

Karta över alla kyrkorna.

Maxantal i Svenska kyrkan Helsingborgs lokaler

Här hittar du information om hur många personer som får plats i våra lokaler. Observera att antalet kan skilja sig beroende på möblering i lokalen och om det ska vara servering eller inte. Du kan alltid ta kontakt med oss för att få mer information.

Tider för själaringning i Helsingborg

Själaringning är en klockringning i kyrkan när någon av församlingens medlemmar har avlidit. Här finns tider för själaringningen i kyrkorna i Helsingborgs pastorat.