Några personer sitter på rad på golvet grensle över små pallar.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Meditation i Christinae kyrka

Kroppen stillar sig, det inre får ro. Meditation i kyrkan varje tisdagskväll, med start 9/1 kl 19.15. Introduktion för nya 19.00.

Att sitta sig till stillhet

Varje meditationstillfälle inleds med ett bibelord, en psalmvers eller ett annat citat. Därefter följer tystnad. Meditationen varar 20+20 minuter med en meditativ gång emellan. Vill man, är man med på båda sittningarna eller så lämnar man efter den första.

Alla är välkomna med den inriktning man själv vill ge meditationen, den tro man har eller om man bara vill sitta sig till stillhet. Ha gärna kläder (byxor) som inte är för trånga. (Man sitter på stol, pall eller kudde.)

Vill du veta mer om formen för meditationen så kan du titta på www.berget.se.

Meditation i Christinae kyrka

Plats: Christinae kyrka
Tid: Tisdagar 19.15. Introduktion för nya 19.00, start 9/1.
Öppen grupp och kostnadsfri.

Christinae kyrka

Christinae kyrka har en omfattande verksamhet för alla åldrar. Musiklivet är rikt och präglar gudstjänstlivet. Christinae kyrka erbjuder många mötesplatser av olika slag där det finns tillfälle både till gemenskap och fördjupning. Välkommen!