Foto: Alex Giacomini /Ikon

Konfirmation

Konfirmationen är en chans att träffa nya vänner och tillsammans diskutera och fundera över allt mellan himmel och jord; vänskap, kärlek, sex, Gud, kyrkan, vad är rätt och vad är fel och mycket, mycket mer. Många ungdomar brukar säga att konfan varit det bästa det gjort i hela deras liv.

Konfirmationstiden är ett äventyr som vi hoppas att du vill vara med på!

Under konfirmationstiden funderar vi tillsammans kring frågor som vänskap, kärlek, förlåtelse, ensamhet, gemenskap, tro och tvivel, liv och död, hopp och livsglädje. Vi åker också på läger, målar, dramatiserar, sjunger, går på gudstjänst, spelar och har roligt tillsammans!

Vilken konfagrupp passar dig?

Här kan du läsa om de konfagrupper vi erbjuder.

Några konfirmander i vita kåpor jämför sina gympaskor.

Vanliga frågor om konfirmation

Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.