Foto: Svenska kyrkan IKON

Dop, vigsel & begravning

Svenska kyrkan finns för dig när du behöver den. Vi vill gärna vara med och göra livets alla olika skeenden till positiva upplevelser. Välkommen att kontakta oss med dina frågor och funderingar!

Präst: Britt Grandin

Dop

Dopgudstjänsten är ett tillfälle att tillsammans med släktingar och vänner välkomna en ny människa till livet, eller att som vuxen låta sig döpas in i den kristna världsvida gemenskapen.

Ett par står framme vid altaret för att gifta sig.

Vigsel / Bröllop

Går du i giftastankar? Här hittar du information om hur du bokar en kyrka, om förberedelser inför vigseln och kontaktuppgifter.

Begravning

Ett dödsfall är en händelse som förändrar tillvaron. Livet är inte längre detsamma. Det som ena dagen tycktes främmande och långt borta blir plötsligt påtagligt och nära. Vi måste ordna med en begravning. Hur gör vi?