Foto: Lena-Carin Ängslycke

Om oss

Svenska kyrkan Alingsås pastorat består av de tre församlingarna Alingsås, Hemsjö och Ödenäs. Alla med ett gemensamt mål: Du är värdefull

Bebis leker med bubblor på aktivitet i kyrkan för föräldrar och barn.

Medlemskap

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.

Kyrkor

Här finner du mer information om våra kyrkor och vad som händer i din församling.

Följ Svenska kyrkan Alingsås i sociala medier.

Svenska kyrkan Alingsås

Stockslyckekyrkan

Noltorpskyrkan

Musik i Christinae

Unga körer i Christinae

svenskakyrkanalingsas

ungistockan

youth_noltorp

hangetihemsjo

ungakorerichristinae

alingsaskyrkogardar

Verksamhetsberättelser och Församlingsinstruktion

Välkommen att ta del av av våra verksamhetsberättelser.

#vardeljus i Svenska kyrkan

- en del av #metoo. 1382 kvinnor i upprop mot trakasserier och övergrepp i kyrkan. Läs kyrkoherde, Katarina Egfors Härnrings tankar.

Kvinna i prästkläder på en strand. Bakom henne leker några flickor.

Om Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.