Vuxen

Här finner du olika grupper för vuxna - en del grupper behöver du anmäla dig till, andra fordrar ingen anmälan.

Andlig fördjupning

Vad är andlig fördjupning? Svenska kyrkan vill vara med och skapa utrymme för stillheten och det inre lyssnandet. Där kan vi höra Guds tilltal och förstå att Gud också längtar efter oss. Andlig fördjupning handlar om att reflektera över vår tro och vårt liv. Kyrkan är en gemenskap av sökande, längtande människor, som tillsammans vandrar mot större helande och läkedom i Guds närhet.

Föreläsningar och kreativa möjligheter

Språkcafé, pingis, dans för själen, stickcafé eller inspirerande samtal om existentiella saker.

Vuxenkörer

Det finns många körer för vuxna i våra församlingar. Vi hoppas få se dig komma, utveckla din sångröst och träffa nya människor.

Församlingskåren och bönegruppen i Ödenäs

Vi tillhör Svenska kyrkans Lekmannaförbund och samlar kvinnor och män till gemenskap, engagemang och ansvarstagande i Svenska kyrkan.

Måltidsgemenskaper

Att dela en måltid förgyller livet. Svenska kyrkan i Alingsås erbjuder många möjligheter till matgemenskap. Här nedan kan du läsa om våra olika måltidsgemenskaper.

Sy, garn och sånt!

Syföreningar/arbetskretsar

Syföreningens historia i Svenska kyrkan är över 160 år. Du kan bidra till att den blir ännu längre ...

Dagledigträffar

Öppen verksamhet med fika, program och andakt.