Barn

Ett litet barn på en lekplats tittar på sin spegelbild. Spegeln sitter på magen på hennes nallebjörn.

Barn (0-6 år)

Barnverksamheten i Svenska kyrkan Alingsås har både bredd och djup. Det finns mängder med olika inriktningar beroende på behov, intresse och barnets ålder. Välkommen!

En flicka sitter i knät på sin tjejkompis och ler mot kameran.

Barn (6-13 år)

Våra olika församlingar och distrikt har aktiviteter för barn i åldrarna 6-13 år varje vecka. Välkommen precis som du är.

En mamma med sin dotter i knät vinkar åt någon som de videosamtalar med i mobiltelefonen.

Digital kyrka för barn

Det är många barn som är medlemmar i Svenska kyrkan. De har samma rättigheter som vuxna medlemmar att kunna ta del av kyrkans budskap och gemenskap. Här finner du filmklipp som hälsar barnen välkomna till den "digitala kyrkan".