Foto: Alex & Martin

Ung i kyrkan

Funderar du över meningen med livet och vill möta andra som funderar? I kyrkan finns tid för skratt och eftertanke, tid för upptåg och överraskningar, men också tid för stillhet.

Passa på och besök din kyrka och upptäck de möjligheter som finns där. Kanske träffar du nya och roliga människor, får möjligheten att sjunga eller bara vara tillsammans med andra. Välkommen!

Du kan också vara med i SKUSS - Svenska kyrkans unga

Svenska kyrkans unga i Stockholms stift

Och här får du veta mer om konfirmation

Bli volontär - Ung i den världsvida kyrkan

Volontär inom Svenska kyrkan, Stockholms stift

Att vara delaktig i någon av kyrkans ungdomsaktiviteter är att försöka leva efter regeln "Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig." Det betyder att till kyrkan får du komma precis som du är, med dina drömmar, ditt tvivel och din tro, med allt det som är du.

Föräldrastöd

Ibland känns det svårt att vara förälder. Då kan det vara skönt att ha andra vuxna att prata med och få stöd i sitt föräldraskap. En möjlighet som finns i all barn- och familjeverksamhet.