Foto: Alex & Martin

Kristen djupmeditation

Meditation är en väg att finna Gud, sitt inre lugn och sin egen andning.

Meditation, koncentration och frid

Känner vi frid och harmoni fungerar vardagen bättre. Meditation bidrar till detta genom att ge en djupare kropps- och självkännedom. Vi mediterar för att komma i balans, öka vår stresstålighet och koncentrationsförmåga. Meditation är också ett stöd för ett existentiellt sökande - en längtan efter djup och mening i livet. Meditation är ett sätt att finna Gud.

Meditera i Svenska kyrkan i Storstockholm

Att meditera i Svenska kyrkan är gratis. Meditationen leds av utbildade ledare. Om inget annat anges så kan du komma till meditationen utan att anmäla dig i förväg. Har du frågor så vänd dig till ledaren för respektive grupp eller till aktuell församling. Nedan finns en länk till kalendariet, som bygger på de uppgifter församlingarna själva lagt in.

Till kalender för meditation