Längbro kyrka

Varmt välkommen till Längbro kyrka. Kyrkan ligger på väster i Örebro, intill Karlslundsskogen men samtidigt nära stadsbebyggelsen, den byggdes 1901 och har 300 sittplatser. Kika runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.

Dop och bröllop kan du boka direkt här på webben. Har du frågor som rör begravning ringer du vår Informationsservice på 019–15 45 00.

Öppettider i Längbro kyrka: Mån–fre 8.00–15.00, lördag och söndag i samband med våra gudstjänster.
Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00 (öppet mån–fre kl. 9–16. Lunchstängt 12–13) .
Byggår
: 1901.
Arkitekt: Magnus Dahlander.
Plats i kyrkan: 300 sittplatser. Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler.
Längbrorummet/Ekersrummet

60 sittplatser. Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler.
Ånstarummet
30 sittplatser. Antal sittplatser i Örebro pastorats kyrkor, kapell och lokaler.
Hagarummet
Utsmyckning: Altaret är smyckat med blommor och ljus.
Tillgänglighetsanpassning: Ja. Vid huvudingång finns inga trappor.
Toaletter: Ja. Denna är tillgänglighetsanpassad.
Utrymme omklädning, förberedelse: Ja
Utrymme för instrument eller liknande framför altaret: Ja.
Instrument i kyrkan: Orgel och flygel.
Ljud- och ljusanläggning: Ljudanläggning med möjlighet till tal och sång. Vi får inte spela streamad musik (Spotify finns numera bara för privatpersoner, får inte användas i offentlig miljö), däremot spelar vi gärna musik från original-CD. Begränsad möjlighet till uppspelning av musik från egen telefon (telefonen hanteras ej av vaktmästare).
Kostnad: Ett dop i Svenska kyrkan är alltid gratis. Detsamma gäller för vigsel och begravning om du är medlem. Till ert förfogande står präst, kyrkomusiker och vaktmästare.
Parkering: Ja.

Lokaler att hyra i samband med bokning

Läs mer om och kika runt i våra lokaler.

Det här finns att låna i Längbro kyrka

360-BILD AV LÄNGBRO KYRKA

Håll ner musknappen och dra på bilden här nedanför för att titta runt i kyrkan.

Längbro kyrkogård

Längbro kyrkogård är vackert belägen vid östra foten av Karlslundsåsen och har en karaktär av skogskyrkogård med resliga furor och ett rikt fågelliv.

Ekers kyrka

Varmt välkommen till Ekers kyrka. Kyrkan ligger några kilometer nordväst om Mellringe utanför Örebro, den byggdes på 1100-talet och har 60 sittplatser. Kika runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.

Molnhjärta

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg hos Svenska kyrkan i Örebro. Vi finns för dig – i alla skeden av livet.

om Längbro kyrka

Adress: Församlingsvägen 4, 703 48 Örebro

Telefon: 019-15 45 00 (informationsservice, öppet mån-tor 9-17, fre 9-16)
Se Längbro kyrka på karta