Molnhjärta

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Livsglädje, utveckling, kärlek och sorg hos Svenska kyrkan i Örebro. Vi finns för dig – i alla skeden av livet.

Dop och bröllop kan du boka direkt här på webben. Har du frågor som rör begravning eller konfirmation ringer du vår Informationsservice på 019-15 45 00.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Boka dop i Örebro

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett ålder på den som döps. Här kan du välja tid och plats för dop i någon av våra kyrkor och kapell. Bokning går att göra direkt på webben.

Två vigselringar.

Boka vigsel i Örebro

Går du i giftastankar? I de åtta församlingarna i Örebro pastorat finns över 15 kyrkor och kapell. Här kan du välja tid och plats för bröllop och boka direkt på webben. En kyrklig vigsel kan vara både liten och intim eller innebära stor fest, det är helt upp till er. I vår värld är nämligen både kärleken och vigseln gratis.

Född 2010? Vi startar flera nya konfagrupper i Örebro i höst!

Har alla samma chans? Finns Gud? Är det du som bestämmer hur du ska leva ditt liv? Får man tycka vad man vill? Stora frågor kräver stora svar. Vilka är dina? Hösten 2024 startar vi flera nya konfagrupper med olika teman i Örebro. Konfirmation är inte som du tror.

En begravningskrans i form av ett stort hjärta med rosor vilar mot en kista.

Begravning i Örebro pastorat

Det är viktigt att ta farväl. Särskilt viktigt är det vid livets slutliga avsked – döden. Men sorgen börjar och slutar inte med en begravning. Därför erbjuder vi olika typer av kontakt och stöd, både före och efter begravningen.