Välkommen till Informationsservice

Har du frågor om dop, vigsel och bröllop, bokning av kyrka hos Svenska kyrkan Örebro pastorat – eller kanske om något helt annat? Då är du varmt välkommen till oss på Informationsservice.

Du hittar oss i Kyrkans hus på Storgatan 27 i Örebro mellan kl. 9–16 varje helgfri vardag (lunchstängt kl. 12–13). Om du ringer, får du tag i oss på precis samma tider. Telefon är 019-15 45 00 och du når oss på e-post: orebro.pastorat@svenskakyrkan.se.

Avvikande Öppettider 2023

• Fredag 3 november, dag före Alla helgons dag, stängt.
  • Måndag 25 december, juldagen, stängt.
  • Tisdag 26 december, annandag jul, stängt.

Hitta din församling

Vet du inte vilken församling du tillhör? Fyll i din adress i sökfältet på webben så visar vi dig rätt.

Välkommen!

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Boka dop i Örebro

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett ålder på den som döps. Här kan du välja tid och plats för dop i någon av våra kyrkor och kapell. Bokning går att göra direkt på webben.

Bli medlem!

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan Örebro pastorat. Det gäller både om du vill bli medlem för första gången eller om du tidigare varit medlem och vill bli det igen.

Två vigselringar.

Boka vigsel i Örebro

Går du i giftastankar? I de åtta församlingarna i Örebro pastorat finns över 15 kyrkor och kapell. Här kan du välja tid och plats för bröllop och boka direkt på webben. En kyrklig vigsel kan vara både liten och intim eller innebära stor fest, det är helt upp till er. I vår värld är nämligen både kärleken och vigseln gratis.

En begravningskrans i form av ett stort hjärta med rosor vilar mot en kista.

Begravning i Örebro pastorat

Det är viktigt att ta farväl. Särskilt viktigt är det vid livets slutliga avsked – döden. Men sorgen börjar och slutar inte med en begravning. Därför erbjuder vi olika typer av kontakt och stöd, både före och efter begravningen.