Jobb och ideella uppdrag

Här hittar du information om lediga tjänster, lediga ideella uppdrag och arbetsträning och praktik inom Svenska kyrkan i Örebro.

Närmare 300 anställda

Svenska kyrkan i Örebro – Örebro pastorat – är arbetsgivare för närmare 300 personer, varav hälften är tillsvidareanställda. Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något du tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt.

Över 1000 ideella

Svenska kyrkan i Örebro har inte bara anställda och förtroendevalda. En stor och mycket viktig resurs är våra ideella. Vi har över 1000 ideella medarbetare som på olika sätt engagerar sig i kyrkan – och vi vill gärna bli fler.

På webben kan du läsa mer om jobb, ideella uppdrag och arbetsträning och praktik hos Svenska kyrkan i Örebro.

Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något du tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt. Bilden föreställer två personer som jobbar i Café Nikolai under en sopplunch.

Flera spännande tjänster i Örebro pastorat

Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något du tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt. Här hittar du alla lediga tjänster inom Svenska kyrkan i Örebro.

Bilden föreställer tre ideella medarbetare i Svenska kyrkan Örebro: Torsten, Isabella och Sven-Erik.

Ideella uppdrag

En stor och viktig resurs är kyrkans ideella medarbetare (vi är över 1000 stycken)! Här läser du mer om olika ideella uppdrag i kyrkan.

Arbetsträning och praktik

Att ge plats för människor som är på väg till arbetsmarknaden är en viktig del i Svenska kyrkans sociala arbete. Här hittar du information om hur du kan ha praktik och arbetsträna hos oss i Svenska kyrkan i Örebro. Välkommen!