Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något du tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt. Bilden föreställer två personer som jobbar i Café Nikolai under en sopplunch.
Foto: Ulla-Carin Ekblom

Jobb

Att arbeta i Svenska kyrkan innebär att arbeta för något du tror på, och oftast arbete med människor på olika sätt. Här hittar du alla lediga tjänster inom Svenska kyrkan i Örebro.

I hela Svenska kyrkan finns ungefär 23 000 anställda. Av dessa arbetar flertalet i någon av de cirka 1 500 församlingarna som som täcker hela Sverige. Svenska kyrkan i Örebro – Örebro pastorat – är gemensam arbetsgivare för de åtta församlingar och gemensamma enheter som ingår i vårt pastorat. Totalt har vi närmare 300 anställda. Vi har två personalstrateger, Eva-Marie Lennartsson och Sune Gunnarsson, som bl.a. arbetar med personalfrågor och rekryteringsprocesser.

Till lediga tjänster

Klicka här för att se alla lediga tjänster i Örebro pastorat och lämna in din ansökan direkt.

Nyfiken på Örebro?

Välkommen till en vacker och växande stad, med fantastiska möjligheter till ett gott och aktivt liv. Foto: Fredrik Kellén

Det förstår vi. Örebro är en av Sveriges mest expansiva städer – en stor stad i mindre skala med ett växande universitet, universitetssjukhus, goda kommunikationer, ett helt nytt kulturkvarter och fantastisk natur alldeles runt knuten. Läget är perfekt, inom en radie av 30 mil finns 70 % av Sveriges befolkning. Läs mer om livet i Örebro – eller kom hit och kolla själv!