Bilden visar innegården på seniorbostäderna Laurentiusgården. En man sitter vid ett bord och rensar kantareller.
Foto: Alexander von Sydow

Konferens, boende och lokaler

Här hittar du information om Svenska kyrkan i Örebros kurs- och konferensanläggning Solliden, samt om Svenska kyrkans bostäder AB, med studentboendet Sankta Katarina i Sörbyängen, seniorboendet Laurentiusgården på norr i Örebro och generationsboendet Almby kyrkpark i Almby.

Kurs- och konferensgården Solliden

Letar du efter en konferensanläggning i närheten av Örebro? Kursgården Solliden är vår kurs-, läger- och konferensgård vid sjön Långens Strand, 13 km från centrala Örebro

Bostäder för studenter, 55+ och seniorbostäder i Örebro

Dags att byta bostad? Svenska kyrkans bostäder förvaltar lägenheter för studenter, 55+ och seniorer.

Möten och dagkonferens i Kyrkans hus

Under menyfliken Lokaler i Svenska kyrkans hus kan du läsa om de lokaler som finns att hyra i Svenska kyrkans hus på Storgatan 27 i Örebro.

Vill du hyra eller låna ett församlingshem?

Information om fler lokaler möjliga för hyra eller lån, kopplade till kyrkor och församlingar, får du direkt av församlingarnas personal. Du hittar våra åtta församlingar på webben.

Kurs- och konferensgården Solliden ligger vackert vid sjön Långens strand.

Solliden

Varmt välkommen till Solliden, bara 13 km från centrala Örebro. Svenska kyrkan i Örebro äger och driver en gård för läger, kurser och konferenser som har ett underbart läge vid sjön Långens strand. Du når oss på telefon 019-15 45 35.

Sankta Katarina studentbostäder på Studievägen 14 och 16, med grillplats på bakgården.

Svenska kyrkans bostäder

Svenska kyrkans bostäder i Örebro AB äger och förvaltar Laurentiusgården, seniorbostäder med gemenskap och kvalitet, Sankta Katarina studentboende, en ung gemenskap med många möjligheter, och Almby kyrkpark, ett generationsboende för studenter och 55+.

Lokaler Svenska kyrkans hus

I Svenska kyrkans hus på Storgatan 27 i Örebro finns flera lokaler att hyra för samtal eller konferens!