Foto: Ulla-Carin Ekblom

Lokaler Svenska kyrkans hus

I Svenska kyrkans hus på Storgatan 27 i Örebro finns flera lokaler att hyra för samtal eller konferens!

Lokalerna i Kyrkans hus är ljusa och trevliga med olika storlek och inredning. Ni har möjlighet att beställa enklare fika i anslutning till lokalen.

Heldag: 8-17
Halvdag: 4 timmar eller mindre
Kväll: efter kl. 17

För mer information och bokning av konferens- och grupprum i Kyrkans hus, kontakta husvärd Sofia Berglund på tfn 019-15 45 20 eller e-post sofia.berglund2@svenskakyrkan.se

Våra lokaler

Konferensen

Möblerat med bord och stolar. Lämpligt för konferens och rymmer upp till 18 personer.
Utrustning: Projektor och whiteboard.

Hållplatsen

Möblerat med bord, stolar och soffa. Här sitter ni i en avslappnad miljö lämplig för både konferens och samtal. Passar bra för det mindre sällskapet, max 8 personer.
Utrustning: Whiteboard.

Vardagsrummet

Möblerat med soffa, fåtöljer och soffbord samt mindre möbelgrupp bestående av tre stolar och sidebord. Lämpligt som samtalsrum och för det mindre sällskapet, max 6 personer.

Salongen

Möblerat med två möbelgrupper om fem fåtöljer, två soffor samt soffbord.
Lämpligt som samtalsrum där ni även har möjlighet att dela in er i två mindre grupper med totalt 8 personer.

Förtäring

Dagtid. Kaffe-smörgås, Kaffe-bulle/bit, Frukt och godis.

Konferensen i Kyrkans hus med plats för 18 personer. Foto: Ulla-Carin Ekblom
Hållplatsen i Kyrkans hus med plats för 8 personer. Foto: Ulla-Carin Ekblom