Foto: Paula Jessen Andrée

Barn & Ungdomslokalen - Stensjökyrkan

På nedre planet i Stensjökyrkan ligger Barn & Ungdoms-lokalen. Här träffas barn- och ungdomsgrupper och lokalen används också för andra samlingar, till exempel dopkalas. Adress: Gunnebogatan 18, Mölndal

Lokalen kan hyras för dopkalas mm. Det finns plats för 30 vuxna och 10 barn.

VIKTIGT! Ring vaktmästare Sven Martinsson tel: 031-7619474, minst 3 dagar innan hyrestillfället för nyckelutlämning!

Stensjökyrkan

Kyrkan rymmer ca 175 personer. Bredvid kyrksalen och i bottenvåningen finns flera samlingssalar. Högmässa med söndagsskola kl 10 på söndagar. Mässa onsdagar kl 18.30. Adress: Gunnebogatan 18, Mölndal

Församlingssalen - Stensjökyrkan

I Stensjökyrkan finns en stor, fin församlingssal. Här är plats för gemenskapsträffar, föreläsningar och grupper. Lokalen används också för andra samlingar, till exempel dopkalas. Adress: Gunnebogatan 18, Mölndal

Appar

Här kan du läsa om några av Svenska kyrkans appar. Kyrkguiden som hjälper dig hitta kyrkor och evenemang, Kyrkan – en interaktiv app för barn i förskoleåldern och utlandskyrkans app.

Kyrkor och lokaler

Hos Svenska kyrkan Mölndal finns många olika kyrkor, alla med olika historia och karaktär. Från Mölndals äldsta byggnad, Kållereds kyrka med spår från 1100-talet till kyrkor byggda på 1900-talet.

En person sitter med sin mobiltelefon och dricker kaffe.

Kontakt

Vill du boka dop, bröllop eller en lokal? Har du frågor om gudstjänster, verksamhet eller medlemskap? Söker du någon särskild? Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, kyrkogårdsförvaltningen, förtroendevalda samt all personal.