Krokslättskyrkan exteriör
Foto: Paula Jessen Andrée

Krokslättskyrkan

Byggd 1955, rymmer 25 personer. Ligger vackert vid Safjällets fot. Gudstjänst terminstid oftast första söndagen i månaden kl. 10:00. Lokalen är inte handikappanpassad. Adress: Åbäcksgatan 17, Mölndal.

Krokslättskyrkan exteriör

Gudstjänst i Krokslättskyrkan 7 april

Gudstjänst i Krokslättskyrkan, Åbäcksgatan 17. Söndag 7 april kl 10.00.

Kyrkor och lokaler

Hos Svenska kyrkan Mölndal finns många olika kyrkor, alla med olika historia och karaktär. Från Mölndals äldsta byggnad, Kållereds kyrka med spår från 1100-talet till kyrkor byggda på 1900-talet.

En person sitter med sin mobiltelefon och dricker kaffe.

Kontakt

Vill du boka dop, bröllop eller en lokal? Har du frågor om gudstjänster, verksamhet eller medlemskap? Söker du någon särskild? Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, kyrkogårdsförvaltningen, förtroendevalda samt all personal.

En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns aktuella gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.