Foto: Martina Skånberg

Livereds kapell

Vackert beläget vid Livereds begravningsplats (tidigare Kållereds södra begravningsplats). Det är byggt som ett religionsneutralt begravningskapell och används ibland som konsertlokal med fantastisk akustik. Här finns du också Kyrkogårdsförvaltningens kontor. Adress: Högenvägen 1

Antalet sittplatser: ca 144.

Livereds kapell anknyter i sin arkitektur till temat trä i exteriör och interiör. I det centrala ceremonirummet består väggarna i huvudsak av plywood. I ceremonirummet är väggarna flätade i detta material.

Livereds begravningsplats och Livereds kapell invigdes i september 2014.

På begravningsplatsen finns både kistgravar, askgravlund och minneslund. Dessutom finns ett muslimskt gravfält.

Kandidat till Träpriset 2016

Livereds kapell var en av kandidaterna till Träpriset 2016. Se mer här>>

Appar

Här kan du läsa om några av Svenska kyrkans appar. Kyrkguiden som hjälper dig hitta kyrkor och evenemang, Kyrkan – en interaktiv app för barn i förskoleåldern och utlandskyrkans app.

Kyrkor och lokaler

Hos Svenska kyrkan Mölndal finns många olika kyrkor, alla med olika historia och karaktär. Från Mölndals äldsta byggnad, Kållereds kyrka med spår från 1100-talet till kyrkor byggda på 1900-talet.

En person sitter med sin mobiltelefon och dricker kaffe.

Kontakt

Vill du boka dop, bröllop eller en lokal? Har du frågor om gudstjänster, verksamhet eller medlemskap? Söker du någon särskild? Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, kyrkogårdsförvaltningen, förtroendevalda samt all personal.