Fågelbergskyrkan

Fågelbergskyrkan ca 50 personer. I anslutning till kyrksalen finns ett kyrktorg med sittplatser för cirka 30-40 personer. Adress: Östra Falkgatan 9, Mölndal

Fågelbergskyrkan invigdes 1984 och är en ljus och modern kyrka med gott om ytor för gudstjänst och gemenskap.

Boka dop på webben

Här kan du enkelt hitta en tid för dop i Fässberg, Kållered och Stensjön samt göra en bokningsförfrågan.

Ett par står framme vid altaret för att gifta sig.

Boka vigsel på webben

Här kan du hitta en tid för vigsel i Fässberg, Kållered och Stensjöns församlingar samt göra en bokningsförfrågan. Hittar du ingen tid som passar så hör av dig till kansliet, så försöker vi lösa det.

Gudstjänster i Stensjön

Här hittar du kalendern med information om gudstjänsterna i Stensjöns församling. Varmt välkommen.

Appar

Här kan du läsa om några av Svenska kyrkans appar. Kyrkguiden som hjälper dig hitta kyrkor och evenemang, Kyrkan – en interaktiv app för barn i förskoleåldern och utlandskyrkans app.

Kyrkor och lokaler

Hos Svenska kyrkan Mölndal finns många olika kyrkor, alla med olika historia och karaktär. Från Mölndals äldsta byggnad, Kållereds kyrka med spår från 1100-talet till kyrkor byggda på 1900-talet.

En person sitter med sin mobiltelefon och dricker kaffe.

Kontakt

Vill du boka dop, bröllop eller en lokal? Har du frågor om gudstjänster, verksamhet eller medlemskap? Söker du någon särskild? Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, kyrkogårdsförvaltningen, förtroendevalda samt all personal.