Foto: Anders Mellquist

Fässbergs kapell

Byggd 1936, utbyggt på 70-talet. Ligger vid Fässbergs kyrkogård. Här sker begravningar varje vecka. Adress: Stubbåkersgatan 22, Mölndal.

Fässbergs kapell

Fässbergs kapell ligger vid berget Fässberg och Fässbergs kyrkogård. Kapellet byggdes 1936 och används oftast vid begravningar. Rymmer 72 personer. Kapellet är också öppet vid gudstjänst och i Allhelgonatid.

Kapellet byggdes ut 1978 både exteriört och interiört. Då fick kapellet sitt gula tegel och portiken tillkom.

Interiört finns en freskmålning från 1960 av Joël Mila längst fram i koret.

Utanför kapellet ligger Fässbergs kyrkogård med kistgravar, urngravar, minneslund och askgravlund.

Appar

Här kan du läsa om några av Svenska kyrkans appar. Kyrkguiden som hjälper dig hitta kyrkor och evenemang, Kyrkan – en interaktiv app för barn i förskoleåldern och utlandskyrkans app.

Kyrkor och lokaler

Hos Svenska kyrkan Mölndal finns många olika kyrkor, alla med olika historia och karaktär. Från Mölndals äldsta byggnad, Kållereds kyrka med spår från 1100-talet till kyrkor byggda på 1900-talet.

En person sitter med sin mobiltelefon och dricker kaffe.

Kontakt

Vill du boka dop, bröllop eller en lokal? Har du frågor om gudstjänster, verksamhet eller medlemskap? Söker du någon särskild? Här hittar du kontaktuppgifter till expeditionen, kyrkogårdsförvaltningen, förtroendevalda samt all personal.