Foto: Hejdlösa Bilder AB

Här kan du se våra kyrkor

Här kan du se interiören i våra kyrkor och lokaler för dopkalas. Om det finns dopklänningar att låna finns också bilder på dessa. Välj kyrka att titta närmare på.

För  information om hur många personer som får vistas i lokalerna se här.

Ansgardskyrkan

Ansgarskyrkan

Ansgarskyrkan, som tillhör Gottfridbergs församling, är en samarbetskyrka mellan EFS missionsförening och Svenska kyrkan. Kyrkan byggdes 1970 och ligger på Hjälmgatan 17 i stadsdelen Gottfridsberg.

Berga kyrka

Berga kyrka ligger nära Berga Centrum på Söderleden 46. Kyrkan är ritad av arkitekt Bo Sundberg och invigdes i april 1978. Den grundläggande idén bakom kyrkans utformning sammanfattas i ordet gemenskap.

Domkyrkan i Linköping

Domkyrkan

Linköpings domkyrka är Sveriges bäst bevarade medeltida katedral och har dominerat stadsbilden i över 800 år. Med sina 110 m i längd och 107 m höga torn fortsätter den att imponera.

Landeryds kyrka

Den vita 1700-talskyrkan med sin omgivande kyrkogård ligger strax söder om Linköping och är en mycket populär dop- och vigselkyrka med sin ljusa och varma atmosfär.

Mikaelskyrkan

När stadsdelen Ryd byggdes i slutet av 1960-talet med centrum och bostadsområden behövde man också en kyrka. Till Ryds herrgård hörde ett spannmålsmagasin från 1765 som byggdes om till kyrka och invigdes 1972.

S:t Hans kyrka

S:t Hans kyrka, som ligger bakom Ekholmens centrum, byggdes 1973 i samband med att stadsdelen Ekholmen byggdes.

S:t Lars kyrka

S:t Lars kyrka ligger i centrala Linköping, i korsningen mellan Storgatan och S:t Larsgatan. Den är vitputsad och dess ursprung är från 1100-talet.

S:t Maria

Sankta Maria i Johannelund

Stadsdelen Johannelund var den första planerade förorten till Linköping och stadsdelen byggdes upp under 50-talet.

Skäggetorps kyrka

Stadsdelen Skäggetorp i Linköping började byggas 1965 och 10 år senare invigdes Skäggetorps kyrka. Kyrkan är belägen mitt i stadsdelen och har adress Skäggetorps Centrum 20 A.

Tannefors kyrka

Tannefors kyrka ligger i stadsdelen Tannefors i hörnet Augustbergsgatan-Vetegatan. Den är ritad av arkitekterna John och Axel Kandell.

Vidingsjö kyrka

Under 1960-talen konstruerades ett antal så kallade vandringskyrkor, vilka med lätthet skulle kunna tas ned och byggas upp på olika platser. En sådan flyttades 1966 från Vadstena till Berga där den stod i 12 år för att sedan flyttas till Vidingsjö. Kyrkan ligger naturskönt vid en gammal gård med en bäck och många fruktträd.