Berga kyrka

Berga kyrka ligger nära Berga Centrum på Söderleden 46. Kyrkan är ritad av arkitekt Bo Sundberg och invigdes i april 1978. Den grundläggande idén bakom kyrkans utformning sammanfattas i ordet gemenskap.

Kyrkan har väggfasta bänkar samt stolar med plats för 240 personer. Dopfunten är utförd i kalksten med en fyrsidig pelarform med rundade hörn. I mittpartiet finns en inristad duva, formgiven av silversmeden Nils Nisbel, som också utfört dopskålen.

Doptider finns på söndagar.

Dopkalas kan hållas i församlingssalen som ligger i samma byggnad som kyrkan och rymmer 100 personer. I anslutning till församlingssalen finns ett fullt utrustat kök med storköksdiskmaskin. Om du bokar dop i gudstjänsten, dvs söndagar kl 10.00, finns möjlighet att dela lokal för dopkalas med övriga gudstjänstbesökare.

I anslutning till kyrkan finns ett 15-tal parkeringsplatser.