Ett litet utomhusdop i vintertid vid ett öppet vatten.
Foto: Jesper Wahlström /Ikon

Boka dop

Om du vill boka dop och eventuell lokal för dopkalas kan du antingen boka här på webben, besöka oss, ringa eller mejla vår pastorsexpedition.

Välkommen att boka en tid för dop direkt här på webben

Välj kyrka och/eller datum och få upp lediga tider i kalendern. Välj en tid och fyll i uppgifter i formuläret som öppnas. Syns det inga tider i kalendern så beror det på att doptiderna redan är bokade. Det går att boka tid för dop senast 10 dagar innan doptillfället. Hittar ni ingen tid som passar så kontakta Pastorsexpeditionen.

Om ni önskar att någon mer ska döpas samma tid så fyller ni i namn och personnummer i rutan ”Övriga önskemål”. När bokningen skickats till oss, gör vi en avstämning innan vi skickar ut en definitiv bekräftelse. Den präst som ska döpa kommer att ta kontakt för att bestämma tid och plats för ett dopsamtal. Det finns möjlighet att låna dopklänning. Det finns även möjlighet att låna lokal för dopkalas. Detta anges under respektive doptid i kalendern. Finns det ingen doptid med lokal för dopkalas i kalendern här gärna av dig till pastorsexpeditionen på telefon nedan.

När doptider finns på söndagar 10.00 eller 11.00 så sker dessa dop i gudstjänsten/högmässan.

Vid frågor kontakta oss på 013 - 30 35 50 eller linkoping.pastorsexpedition@svenskakyrkan.se

Alla personuppgifter behandlas enligt GDPR.

Kontakta pastorsexpeditionen

10.00-12.00 och 13.00-15.00

linkoping.pastorsexpedition@svenskakyrkan.se

Ågatan 40 i centrala Linköping

Teckenförklaring

När denna symbol visas vid en doptid så betyder det att man eventuellt får dela doptiden med en annan familj, dvs det erbjuds två dop i dopgudstjänsten.

Antal gäster i kapell och kyrkor

Här hittar du antalet personer som får vistas i våra kyrkor, kapell och församlingslokaler.