Till innehållet Till undermeny
Lyssna

Svenska kyrkan Bankeryd

Välkommen att dela gemenskap, helg som vardag, i glädje och sorg, nöd och lust, ord och ton, lek och allvar, tanke och handling. Gemenskap är ledordet i Bankeryds församling.

Gudstjänst och mässa

Gudstjänster i oktober. Välkommen!

Allhelgonahelgen i Bankeryd

Välkommen till kyrkan och kyrkogården under allhelgonahelgen.

Körsång i advent

Välkommen att sjunga i adventskör!

Församlingsexpedition

Hallå! När, var, hur? Välkommen att ta kontakt.

Verksamheter

Vardagliga verksamheter av blandad sort för olika åldrar. Välkommen!

Dop

Dopet är livets första fest, en av livets Stordagar. Läs mer om dopet här.

Stöd och omsorg

Diakoni är hjälpande arbete. Här i Bankeryd finns stöd, hjälp och samtal för den som vill och behöver.

Kyrkogården

Här hittar du information om allt som rör kyrkogården.

Anledningar att vara medlem

Nästan alla som lever i Sverige kommer någon gång i sitt liv i kontakt med Svenska kyrkan. Det kan vara när livet känns som bräckligast eller absolut bäst – och allt däremellan. Oavsett när ska mötet med Svenska kyrkan lyfta, stärka och ge hopp. Kyrkan är en plats att vara stolt över. Du som medlem gör allt möjligt!

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Vi lever alla under samma himmel

Vi har alla samma rättigheter. Var med i kampen för varje människas rätt till ett värdigt liv.

Läs om Act Svenska kyrkan