Pilgrimsvandring

Genom vår församling går Norra Sigfridsleden och här arrangeras pilgrimsvandringar, både längre och kortare.

Delsträcka genom Bankeryd

Genom vår församling går Norra Sigfridsleden. En pilgrimsled som förbinder oss med S.t Olofsleden, vilken har som mål Nidaros (Trondheim). Dessutom är vi med och arrangerar pilgrimsvandringar, både längre och kortare.

Uppdatering från leden 2024

I januari 2024 vandrade Klas-Peter Suneson vår delsträcka. Här kan du se bilder hur det såg ut då och läsa litegrann sådant som finns utmed vägen. Läs här!

En broschyr om pilgrimsvandring

Foto: Klas Peter Suneson

Broschyren "Närmre Verkligheten" berättar lite mer om pilgrimsvandringar genom att visa på fenomenet pilgrimsvandring, dess historia och utbredning.
Du kan även läsa om vandringar idag, leder i Sverige samt en kortkurs i pilgrimsteologi. Foldern finns att hämta på församlingsexpeditionen. Annars ”beställ” genom att skicka ett mail eller ring 036-376770 så skickar vi hem ett ex till dig.

Karta

Ladda ner kartan antingen som bildfil eller som pdf.