Vår verksamhet

Svenska kyrkan har bredd, höjd och djup. Vi har verksamhet för alla åldrar, körsång, caféverksamhet, erbjuder samtalsstöd och mycket mer.

En pojke pysslar med papper, snören och tejp. Han skriver något.

Barn, ungdom, familj

Barn och ungdomar har en central plats i kyrkan. Vi har flera olika grupper och många söndagar är det familjegudstjänster.

Mötesplatser

I vår församling finns olika slags mötesplatser beroende på var du befinner dig i livet. Ta en fika eller kanske vara med i en grupp? Du är alltid välkommen!

Någon håller i en pärm med notblad.

Musik

Musik är självklar del i kyrkan. Här i Bankeryd finns möjlighet för både vuxna och barn att sjunga i kör. Välkommen med!

Stöd och omsorg

Diakoni är hjälpande arbete. Här i Bankeryd finns stöd, hjälp och samtal för den som vill och behöver.

Två svartklädda personer sitter och samtalar.

Samtal

Det gör skillnad att få prata med någon om man känner sig ensam, bär på oro, rädsla eller svårigheter i livet. Svenska kyrkans präster och diakoner lyssnar och har tystnadsplikt.

Gudstjänst

Gudstjänsten är en mötesplats mellan människa och Gud. Den bygger på en lång och levande tradition ...

Övrigt församlingsarbete

Frivilligt arbete på olika sätt, insamlingar, samarbeten och pilgrimer som vandrar. Detta och mycket mer är sådant som pågår i församlingen.

Dop, konfirmation, vigsel, begravning

Kyrkan är med från vaggan till graven vid Livets Stordagar. Dop, konfirmation, vigsel och begravning kallas för kyrkliga handlingar.