Foto: Gunnar Lidén

Alster-Nyedsbygdens församling

Församlingen med både landsbygd och tätort som innefattar de vackra kyrkorna i Älvsbacka, Alster och Nyed med församlingshem. Alla är välkomna.

Kaffe serveras på stickcafé.

Grupper och aktiviteter

Här läser du om sopplunch, veckomässor och väntjänst i Alster-Nyedsbygdens församling.

Barn och ungdom, Alster-Nyed

Öppen förskola, spädbarnsrytmik, musiklek, barnkörer och mellanstadie- och högstadiegrupp. .

Musik i Alster Nyed

Välkomna till våra körer, att sjunga tillsammans bidrar till en bättre hälsa och framför allt är det väldigt roligt! Vi har flera olika typer av körer i vår församling och Du är varmt välkommen att prova någon av dem. På grund av rådande restriktioner startar våra körer senare denna termin. Välkommen åter!

Upplev påsken i alla kyrkor

Mörkret kan aldrig vinna. Kärleken övervann allt. Påskens berättelse är mäktig och berättas i alla kyrkor snart. Följ med genom dagarna från mörker till ljus.

Kontakta Alster-Nyedsbygden

Tel: 054-14 14 00, e-post: karlstads.pastorat@svenskakyrkan.se Besöksadress: Klockarevägen 5, 655 60 Molkom.

Alster-Nyeds församling, Akvarell av Gunnar Lidén

Gudstjänster i Alster-Nyed

Här hittar du alla gudstjänster som du kan delta i.

Bli medlem i Svenska kyrkan

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan. Det gäller både om du vill bli medlem för första gången eller om du tidigare varit medlem och vill bli det igen.

Kom och sjung i kör