Västerstrands församling

Välkommen till en stadsförsamling med bred och livlig verksamhet för alla åldrar, små som stora.

Marta, Maria och påsken! Påskvandring i Västerstrandskyrkan 19/3 kl 18.00

Välkomna på teater! Vi reser tillbaka i tiden och möter tre av Jesus vänner. De berättar om Jesus och den första kristna påsken. Klicka för mer info.

Dopfestgudstjänst och Kyrksöndag på Palmsöndagen 24/3 kl 10.00. Kom och hämta din dopdroppe!

Dopdroppeutdelning, Sångfåglarna sjunger, varma smörgåsar, tårta, pyssel med sockermålning, tipspromenad. Ulltussarnas försäljning och lotterier. Välkomnande av Församlingsherde Anneli Magnusson och Veniat Charlotte Moberg

Mötesplats Västerstrandskyrkan

För alla åldrar, barn och vuxna tillsammans! Umgås, spela spel, prata, fika m.m. Tisd. kl 17.00-19.00.

En musikant spelar dragspel utomhus.

Mingelkväll i Västerstrandskyrkan 24/5 kl 18.00

Andakt och middag. Musikunderhållning och melodikryss med Hammarö dragspelsklubb. Obs: Anmälan senast 17/5

Vuxenkör i Västerstrandskyrkan!

Kören övar onsdagar 18.30-20.00. Gemenskap är en av grundstenarna i en kör, vi satsar på att skapa en trevlig och glädjefull atmosfär i kören.

Lunchandakt med Små och Stora under våren

En lunchandakt som riktar sig extra mycket till kyrkans små besökare, de som är på Öppna förskolan på torsdagar. Torsdagarna 15/2 och 25/4 kl 12.00.

Någon tänder ljus i en svart ljusbärare.

Morgonbön/Morgonmässa

Västerstrandskyrkan, onsdagar kl 8.30.

Frälsarkransgudstjänster i Västerstrandskyrkan under våren

En gång i månaden klockan 18.00 firar vi Frälsarkransgudstjänst i Västerstrandskyrkan med utgångspunkt i Frälsarkransens pärlor, Livets pärlor.

Lunchandakt och Sopplunch, Västerstrandskyrkan

Välkommen på lunchandakt i Västerstrandskyrkan varje torsdag kl 12.00. Efter andakten serveras hemlagad soppa med bröd, kaffe och kaka mellan klockan 12.15-13.30.

Några tonårstjejer sitter och sjunger och spelar gitarr.

Ungdomsmässor i Västerstrandskyrkan

En mässa skapad av och med unga, med mycket musik, men som passar för alla åldrar. 1/2, 7/3, 18/4 kl 18.30 i Västerstrandskyrkan

Gudstjänst med Små och Stora & Kyrksöndagar i Västerstrandskyrkan under våren

Välkommen till en gudstjänst med barn och vuxna tillsammans! Gudstjänsten är lite kortare men dubbelt så innehållsrik! Kyrksöndagar ligger i direkt anslutning till gudstjänsten. Då kan man stanna kvar och delta i skojigheter, äta lunch och fika tillsammans.

Upplev påsken i alla kyrkor

Mörkret kan aldrig vinna. Kärleken övervann allt. Påskens berättelse är mäktig och berättas i alla kyrkor snart. Följ med genom dagarna från mörker till ljus.

Promenera tillsammans, Västerstrandskyrkan

Tillsammans promenerar vi på måndagar för gemenskap och en bra start av veckan.

Frukost i Västerstrandskyrkan

Fredagar kl 09.00-11.00.

Mötesplatser

Här kan du dela livet och vardagen med andra med samma intresse. Ta en promenad, handarbeta, lyssna på musik, fika eller fira gudstjänst.

Barn och unga

I Västerstrandskyrkan får alla åldrar plats. Här finns något för alla! Öppen förskola, teatergrupp, sång- och lekgrupp, barnkörer, Svenska Kyrkans Unga och konfirmander mm. Välkomna att vara med!

Västerstrandskyrkans Café

Tisdagar och onsdagar kl 13.00-16.00.

Två svartklädda personer sitter och samtalar.

Stöd och gemenskap

När du mår dåligt, har problem eller behöver någon att tala med erbjuder Svenska kyrkan samtal, stöd och gemenskap.

Körer och Musik i Västerstrandskyrkan

Att sjunga är gott för både själen och kroppen. Man blir pigg, glad och får nya vänner. I Västerstrandskyrkan finns körer för alla åldrar. Kom och sjung!

Gudstjänst, bön och andakt

Gudstjänsten är församlingens centrum och utgör navet i all vår verksamhet. Gudstjänsten firas inför Guds ansikte och i gemenskap med församlingen.

Filmade berättelser ur Barnens Bästa bibel

Välkommen att vara med på digitala bibelberättelser, bön, pysseltips, lektips och sång. För alla 6-12 år. Du är välkommen att hämta en egen bibel och följa med i berättelserna hemma. Här finner du länken!

Västerstrandskyrkan finns nu på YouTube

På Västerstrandskyrkans YouTubekanal finns alla våra digitala gudstjänster men även Barnens Bästa Samlingar, andakter och annat digitalt material vi spelat in.

Kyrkvisning för barn

Vad är altare, predikstol och dop? Hur fungerar en orgel och varför sjunger vi i kyrkan? Vad betyder korset?

Kontakta Västerstrands församling

Tel: 054-14 14 00, e-post: karlstads.pastorat@svenskakyrkan.se Besöksadress: Sixbacken 1, 653 44 Karlstad.

Om Västerstrandskyrkan

Kyrkan ligger vid Våxnäs centrum. Det är en modern tegelkyrka där det är full aktivitet av såväl stora som små under veckans alla dagar.

Västerstrands församling

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.