Kors av glas i Kronoparkskyrkan.
Foto: Louise Hedberg

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Tre kyrkor och många engagerade människor.

Upplev påsken i alla kyrkor

Mörkret kan aldrig vinna. Kärleken övervann allt. Påskens berättelse är mäktig och berättas i alla kyrkor snart. Följ med genom dagarna från mörker till ljus.

En låda tepåsar står bredvid några muggar med Svenska kyrkans emblem.

Café Titt-in, Norrstrandskyrkan

Välkommen att komma förbi och ta en fika och läs dagens tidning! Varje onsdag och torsdag kl. 11.00-14.00. Ta gärna med ditt handarbete.

Samtal inför söndagen

Torsdagar 16.45-17.45, samtal kring söndagens bibeltexter. Start 11 januari i Kronoparkskyrkan. Välkommen.

Några personer sitter och samtalar inomhus.

Alpha, Kronoparkskyrkan

Torsdagar 18.00-20.00. Gå Alpha, en kurs i kristen tro, och utforska livet i en vänlig, generös och varm miljö. Kvällen börjar med en måltid, och avslutas med samtal. Start 22 februari 2024.

tavlor

Öppen förskola i Barnens Katedral

Välkomna till Öppen förskola i Barnens Katedrals. För barn 0-6 år i sällskap av vuxen. Måndagar 9.30-12.00 och 12.30-15.00 samt Fredagar 9.30- 12.00. Start: fredag 19/1

Barnens Katedral

Välkomna till Barnens Katedral på Kroppkärr. Kyrkan med plats för alla åldrar.

Kronoparkskyrkan

Välkommen till Kronoparkens egen kyrka! Kyrkan är en samarbetskyrka mellan Svenska kyrkan och Equmeniakyrkan - sedan 1980. Som kyrka vill vi finnas till för alla! Vi firar gudstjänst varje söndag och vi har alltid kyrkkaffe efter våra gudstjänster! Kika in våra verksamheter och ladda gärna ner appen ”Kyrkguiden” Därfår du senaste uppdateringarna om våra gudstjänster och annat som händer i vår kyrka.

Norrstrands kyrka och klocktorn i solsken.

Norrstrandskyrkan

Här hittar du café, sopplunch, regnbågsmässor, körer, gudstjänster och engagerade människor. Här finns plats för dig också.

En person sitter utomhus och arbetar på sin laptop. En mobiltelefon ligger bredvid kopplad med en sladd till datorn.

Kontakta Norrstrands församling

Telefon: 054-14 14 00 E-post: karlstads.pastorat@svenskakyrkan.se

Det här händer i kyrkan

Välkommen att hitta din mötesplats för att bland annat: dela erfarenheter, vila, sjunga, dela med dig eller samtala om tro. Hör gärna av dig om det är några frågor!

Våra kyrkor och kapell

Här hittar du historik och bilder på kyrkorna i Karlstad. Du kan också öppna panoramabilden och se dig omkring i kyrkorummet.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.